زورق: محله‌های ابوظبی



ابوظبی پایتخت مدرن و پر زرق و برق امارات، حدود ۱۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت و نزدیک ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. امارت ابوظبی جزیره‌های مصنوعی و حومه‌های زیادی اطرافش دارد اما شهر ابوظبی جایی است که بیشتر توریست‌ها اقامت دارند و بیشتر اتفاقات مهم هم همینجا می‌افتد.

هر منطقه‌ای در ابوظبی اسم خودش را دارد اما دانستن این اسم‌ها برای توریست‌ها چندان ضروری نیست. محله اصلی، داون‌تاون یا مرکز شهر است که در آن تعداد زیادی ساختمان‌های بلند و متوسط در امتداد کورنیش (ساحل شهری ابوظبی) می‌بینید. ساختمان‌های ابوظبی معمولا ۲-۳ طبقه‌شان تجاری است و بقیه مسکونی؛ بنابراین مرکز شهر حسابی شلوغ و پرجنب‌و‌جوش است. بیشتر رستوران‌ها، مرکزخریدها و هتل‌های ابوظبی را همینجا پیدا می‌کنید که بعضی‌هاشان ساحل هم دارند. در یک طرف کورنیش، هتل‌های امارات پالاس، جمیرا اتحاد، روتانا خالدیه پالاس، هیلتون و مرکز خرید مارینا مال قرار گرفته‌اند و در انتهای دیگرش هتل له مریدین، بیچ روتانا، ریزورت شرایتون و مرکز خرید ابوظبی مال. بعضی ساعات روز، مرکز شهر ترافیک سنگینی دارد و معمولا تا فرودگاه حدود نیم ساعت راه است.

نزدیک مرکز شهر، محله‌ای به نام توریست کلاب قرار دارد که البته ربط زیادی به اسمش ندارد. قبل‌ترها یک باشگاه تفریحی معروف به همین اسم در این محله بود که بعد از بسته شدنش، اسمش روی محله ماند. توریست کلاب منطقه‌ مسکونی شلوغی است پر از آپارتمان‌های بلند، هتل‌های سه‌ستاره و کسب و کارهای مختلف. اینجا می‌توانید هتل‌های متوسط با قیمت‌های مناسب پیدا کنید.

بخش جنوب جزیره ابوظبی، نزدیک مسجد بزرگ شیخ زاید محله آرام‌تری است که مرکز ملی نمایشگاه‌های ابوظبی، زاید اسپورت سیتی و پارک خلیفه در آن قرار دارند. از ۶-۷ سال پیش چند هتل جدید مثل هتل پارک روتانا، هالیدی این و حیات کپیتال گیت در این محله باز شده‌اند که البته ساحل ندارند. از اینجا تا فرودگاه ابوظبی حدود بیست دقیقه راه است.




جزیره یاس، با نیم ساعت فاصله از مرکز شهر، با پل به جزیره اصلی ابوظبی متصل شده و قلب تپنده هیجان و سرعت ابوظبی است. شهر بازی دنیای فراری، پارک آبی یاس، زمین گلف و چند هتل از جمله هتل یاس در این جزیره قرار دارند. این منطقه در حال ساخت و توسعه است و هنوز تکمیل نشده. فاصله ابوظبی تا دبی از جزیره یاس یک ساعت است. جزیره سعدیات هم وضعیت مشابهی دارد و هنوز خیلی جاهای آن در حال ساخت و ساز است. دیدنی‌ها، تفریحات و هتل‌های زیادی اینجا پیدا نمی‌کنید؛ البته به جز ساحل سعدیات که به عقیده خیلی‌های جذاب‌ترین ساحل ابوظبی است و امکانات خیلی خوبی دارد.