زورق: محله‌های هانوفر

شهر هانوفر به بخش‌های مختلفی تقسیم شده که هر کدام حال و هوا و شخصیت خودشان را دارند. خوب است قبل از انتخاب محل اقامت و هتل در هانوفر، در مورد ویژگی‌های هر منطقه‌ی شهر کمی بدانید. در قلب هانوفر، شهر قدیم قرار گرفته که بقایای آثار تاریخی قرون وسطا را در خود جای داده. جنوب هانوفر، ریه‌های سبز شهر قرار دارند و محل اصلی سکونت طبقه‌ی متوسط است. شمال هانوفر هم منطقه‌ی دانشجونشین و یک جورهایی محله‌ی چندفرهنگی است. البته برای گرفتن هتل به جز محله‌ها باید به تقویم نمایشگاه‌های هانوفر هم توجه کنید. در روزهای نمایشگاه هتل‌ها و اقامتگاه‌ها کمیاب‌تر و گران‌تر می‌شوند و خیلی از مسافران ترجیح می‌دهند سراغ هتل‌های ارزان‌ خارج از شهر بروند یا از خیلی قبل‌تر هتل رزرو کنند.
محله‌های اصلی هانوفر:

  • لیندِن منطقه‌ی صنعتی هانوفر و به صورت تاریخی محل سکونت کارگران و کارکنان کارخانه‌ها بوده است. اما کارخانه‌ها کم کم در حال تبدیل شدن به مراکز فرهنگی، رستوران و کلاب‌های جاز هستند و چهره‌ی این محل شاد و خوش‌آب‌ورنگ‌تر شده. مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های لیندن خیلی متنوع‌اند و از هر گوشه‌ی دنیا در آن چیزی پیدا می‌کنید. تپه‌ی لیندِنر، بلندترین نقطه‌ی هانوفر، تابستان‌ها محل برگزاری کنسرت‌های روباز و جشن‌های مختلف محلی است. این محله حوالی خیابان لیمر است و بهترین جا برای کافه‌نشین‌ها، رستوران‌گردها و دوستداران نایت‌لایف است.

  • میته در مرکز هانوفر و قلب تپنده‌ی خرید و تفریح شهر است. ایستگاه قطار مرکزی هانوفر، گالری مشهور ارنست آگوست و مرکزخرید نیکی دو سن فال همه در منطقه‌ی میته قرار دارند. پیاده‌راه زیبای کروپکه با آن ساعت بزرگ معروفش هم پاتوق عصرگاهی و محل قرار و مدار هانوفری‌ها است. بازار مواد غذایی مارکت‌هاله و بازار عتیقه‌جات شهر قدیم در کرانه‌ی رود لاینه هم همینجا هستند. از این‌ها گذشته شهر قدیم هانوفر یا آلت اشتات با دیدنی‌های توریستی مثل کلیسای مارکت، آلتس رات‌هاوس و نویس رات‌هاوس، خانه‌ی لایبنیتز و بناهای دیگر هم در میته قرار دارند. در واقع بیشتر اتفاقات جذاب شهر در میته می‌افتد. دور و بر میدان مارکت و حوالی ایستگاه قطار مرکزی همه‌جور اقامتگاه از هتل‌های لوکس تا متوسط پیدا می‌شود که همگی دسترسی راحت و سریعی به مراکز خرید و دیدنی‌های هانوفر دارند.

  • در شمال میته، محله‌ی هنری لیست قرار گرفته که پاتوق دوستداران کنسرت و تئاتر است. لیست نسبتاً ساکت و آرام و محل سکونت طبقه‌ی متوسط هانوفر است. در خیابان لیستر مایله کلی مغازه و فروشگاه شیک پیدا می‌کنید و مردمی که با کلی کیسه و بسته‌های خرید در رفت و آمدند. پارک جنگلی آیلِنریده هم صبح‌ها و عصرها پر از دونده و دوچرخه‌سوار می‌شود. اگر نخواهید در خود مرکز شهر باشید و در عین حال از خرید و تفریح و دیدنی‌ها هم دور نشوید، لیست یکی از بهترین محله‌های هانوفر برای اقامت است. این محله هتل‌های متوسط و یکی دو مهمان‌سرای ارزان‌ هم دارد.

  • در شرق میته و جنوب لیست، منطقه‌ی خیلی کوچکتری به نام اُوست اشتات می‌بینید که محله‌ای مسکونی و مرفه‌نشین در هانوفر است. اینجا کلی خانه‌ی مسکونی گرانقیمت با معماری شیک و نماهای زیبا و کافه‌ها و رستوران‌های لوکس می‌بینید. اُوست اشتات به محله‌ی لیست چسبیده و بد نیست بعد از خرید در لیست، برای گشت و گذار و تماشا سری به اینجا بزنید. چند هتل متوسط با کیفیت خوب در این محله وجود دارد.

  • ساکنان محله‌ی نورد اِشتات بیشتر دانشجوها، زوج‌های جوان و یا افراد خیلی سالخورده هستند. این محله در شمال لیندِن قرار گرفته و فوق‌العاده ساکت و آرام است. خبری از مرکزخریدهای بزرگ یا بارها و رستوران‌های شلوغ نیست. اهالی، عصرها برای گپ زدن در کافه‌های محلی جمع می‌شوند یا در پارک وِلفِن‌گارتن پیک‌نیک می‌کنند. دانشگاه لایبنیتز و باغ‌های هرن‌هاوزن در این محله قرار دارند. اینجا می‌توانید مهمان‌سراهای خوب با قیمت‌های مناسب پیدا کنید.

  • زود اشتات درست زیر منطقه‌ی میته قرار گرفته و مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌اش دریاچه‌ی ماش یا همان ماش‌زه است. پارک ماش همیشه پاتوق جوانان هانوفر و دانشجوهایی است که برای ورزش و قایق‌سواری یا تفریح و وقت‌گذرانی به اینجا می‌آیند. یکی از بهترین فستیوال‌های هانوفر به نام ماش‌زه فِست هم در آگوست کنار دریاچه برگزار می‌شود. در زود اِشتات هتل‌ها و رستوران‌های پراکنده می‌بینید، اما این محله بیشتر برای سرسبزی و جاذبه‌های طبیعی‌ معروف است. اگر اهل ورزش‌های آبی مثل قایق‌رانی و موج‌سواری هستید یا طبیعت‌گردی را دوست دارید، خوب است در یکی از هتل‌های کنار دریاچه اقامت کنید که تعدادشان زیاد است و فضایی خوب و خانوادگی دارند.