زورق: رفت و آمد در دبی

مترو دبی

بهترین گزینه برای رفت و آمد در دبی، مترو است. خطوط قرمز ٥٢ كيلومتری متروی دبی، در سال ٢٠٠٩ افتتاح شد. بعد از متروی قاهره، متروی دبی دومین خط مترو در جهان عرب است. درست است كه اين خطوط، بخش قديمی شهر را پوشش نمی‌دهد، اما برای گشت و گذار در اطراف شهر، بهترین روش است؛ ایستگاه‌های واقع در فرودگاه، برج خليفه و مركزخريد امارات، کمک بزرگی برای رفت و آمد توریست‌ها در شهر است. قطارها از ٦ صبح تا ١ شب، هر ٣ تا ٥ دقيقه يك‌بار در ایستگاه‌ها توقف می‌کنند، اما از ١١ تا ٢ شب تعدادشان کمتر است و روزهای جمعه هم تعطیل هستند. قیمت بليت تك‌سفره بین ٦٠٠ تا ٢٥٠٠ تومان است و واگن‌های درجه یکی هم دارند که کرایه‌شان دو برابر می‌شود.
علاوه بر اين، از جميرا تا هتل آتلانتيس حدود ٥ كيلومتر سيستم مونوريل در رفت و آمد است كه البته به خطوط مترو وصل نيستند و تعدادشان هم محدود است.

اتوبوس‌های عمومی دبی

گزینه‌ بعدی، استفاده از اتوبوس‌های عمومی دبی است که هم قیمت مناسبی دارند و هم به این خاطر که همه سطح شهر را به خوبی پوشش می‌دهند، از مناسب‌ترين وسايل رفت و آمد در مناطق مختلف دبی هستند.
بلیت اتوبوس در بيشتر ايستگاه‌های اتوبوس و مترو و گاهی توسط راننده‌ اتوبوس فروخته می‌شود. نقشه‌ راه‌ها و زمان حرکت را می‌توانید در بعضی از اتوبوس‌ها ببینید.

تاکسی‌های دبی

علاوه بر این می‌توانید از تاکسی‌ها که همواره جلوی مراکز خرید و هتل‌ها و در خیابان‌ها در دسترس‌اند، استفاده کنید.

کرایه اتومبیل در دبی

آژانس‌های فراوانی هم در دبی هستند که می‌توانید ازشان اتومبیل کرایه کنید. این آژانس‌ها شما را بیمه می‌کنند و هرجا و هر وقت دچار مشکل شدید، برای کمک حاضر خواهند بود. یکی از این شرکت‌ها، Europcar است که خدمات خوبی ارائه می‌کند؛ مثلا برای راحتی بیشتر مسافران، ماشین را به فرودگاه یا محل اقامتتان می‌فرستد.