زورق: غذاهای دبی

بیشتر غذاهای‌ مردم دبی شبیه غذاهای کشورهای آسیایی مثل ایران، عربستان، پاکستان و عمان است. غذای عربی (غذای سنتی امارات شامل برنج،ماهی و گوشت) در دبی بسیار محبوب است و تقریبا در هر جای شهر از شاورما فروشی‌ها گرفته تا هتل‌ها و رستوران‌ها پیدا می‌شود.

غذاهای معروف دبی

شاورما غذایی است که تقریبا در همه‌ی خیابان‌های دبی پیدا می‌شود و ارزان هم هست. این غذا، نوع عربی همبرگر است؛ گوشت را به سیخ می‌کشند و کباب می‌کنند، بعد برش‌های نازک می‌زنند و با سبزیجات و گوجه‌فرنگی، لای نان می‌گذارند. شاورما در رستوران‌های ایرانی و لبنانی هم پیدا می‌شود، اما اگر خوشمزه‌ترش را بخواهید، باید از رستوران‌های هندی سراغش را بگیرید. فلافل از دیگر غذاهای محلی است که به همان ارزانی شاورما است و همان‌قدر هم زیاد پیدا می‌شود.

یکی دیگر از غذاهایی که در دبی بسیار محبوب است، بریانی است که از روی غذایی به همین نام در هند و پاکستان درست شده؛ بهترین نوعش را در اصفهان خودمان هم داریم.

غذاهای بین‌المللی در دبی

اما اگر غداهای سنتی را دوست ندارید و به دنبال فست‌فود هستید، انواع فست‌فودهای معروف جهان مثل کی‌اف‌سی، مک‌دونالد، پیتزا هات و ... در دبی شعبه دارند.
از آنجا که خوردن گوشت خوک در کشورهای مسلمان حرام است، غداهای درست شده با گوشت خوک در منوی هتل‌ها و رستوران‌ها دیده نمی‌شود و فقط مکان‌های خاصی در فروشگاه‌های غیر مسلمان برای توریست‌ها در نظر گرفته شده است.

نوشیدنی‌های گرم و سرد دبی

چای و قهوه نوشیدنی‌های محبوب در دبی هستند که همراه با هل، زعفران و نعنا سرو می‌شوند. دبی در کشوری مسلمان قرار دارد اما به دلیل توریستی بودن، ممکن است نوشیدنی‌های دیگری هم در منوی رستوران‌ها و هتل‌ها ببینید.