زورق: پاریس در چند روز

در دو روز

اگر تنها دو روز برای اقامت در پاریس وقت دارید، بهتر است با تورهای گردشگری از مهمترین جاذبه‌های پاریس دیدن کنید؛ نتردام، لوور، برج ایفل و طاق نصرت. سرِ شب در خیابان شانزه‌لیزه قهوه سفارش دهید و برای شام، خود را به مونمارتر برسانید. در روز دوم، به دیدن موزه‌ی اورسی، سنت شاپل، کانسیرژری، موزه‌ی ملی سده‌های میانی و یا موزه‌ی رودن بروید. در میدان ووژ ناهار بخورید و شب خوب و خوشی را در ماره بگذرانید.


در چهار روز

اگر چهار روز در پاریس اقامت دارید، می‌توانید با قایق در امتداد رود سن یا آبراه سن مارتن حرکت کنید در خود شهر هم به دیدن جاهایی مثل گورستان پرلاشز یا پارک ویلت بروید. یکی از شب‌هایتان را به دیدن یک کنسرت، اپرا یا باله در کاخ گارنیه یا اپرای باستیل، یا نمایشی در کمدی فرانسز اختصاص دهید و شب را در امتداد خیابان اوبرکامپفدر منیلمونتان بگذرانید. محله‌ی باستیل هم گزینه‌ی دیگری برای سپری کردن شب است.

در یک هفته

با یک هفته حضور در پاریس، می‌توانید از بسیاری از جاهای دیدنی اصلی پاریس، مثل لا دفانس و سن دنی دیدن کنید و برای یک یا دو روز هم به حومه‌ی پاریس بروید و در دهکده‌های ویکنت، فونتنبلو، سنلیس، شانتییی و و اگر فرصت کردید، در شارتر و ورسای هم گردش کنید.