زورق: دیدنی‌های وین برای کودک

این روزها، بر خلاف گذشته، در وین بیشتر به بچه‌ها اهمیت می‌دهند. بچه‌ها در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می‌توانند از تخفیف استفاده کنند، بعضی از رستوران‌ها منوی ویژه‌ی کودک دارند و در بیشتر هتل‌ها کودکان زیر ١٢ سال می‌توانند رایگان در اتاق والدینشان اقامت کنند. چون پیدا کردن پرستار بچه کار سختی است، بهتر است در این باره با هتل محل اقامتتان مشورت کنید.

بسیاری از موزه‌ها، جاذبه‌های توریستی و تئاترهای وین برنامه‌ها و نمایشگاه‌های کودک دارند و موزه‌ تاریخ هنر و موزه‌ «آلبرتینا» برنامه‌های تابستانه‌ی کودک برگزار می‌کنند. شهر سه موزه‌ی مخصوص کودکان هم‌ دارد: موزه‌ «تزوم»، موزه‌ کودک «شونبرون» و «مینوپلیس». در موزه‌ کودک شونبرون به بچه‌ها یاد می‌دهند چه‌طور مثل یک پرنس یا پرنسس واقعی رفتار کنند.

فضاهای باز زیادی هم در شهر هستند که کودکان می‌توانند آنجا بازی کنند، از جمله پارک «پراته» که امکانات زیادی برای تفریح بچه‌ها دارد. استخرهای شنای شهر هم در دوره‌ی تعطیلات تابستانی مدارس برای کودکان زیر ١٥ سال رایگان هستند. در جزیره‌ دانوب هم بچه‌ها زمین‌های بازی، محوطه‌های شنا و امکان کرایه‌ی اسکیت و دوچرخه و استفاده از آن‌ها در مسیرها خاص خودشان را دارند.