زورق: غذاهای لندن

در لندن برای هر وعده غذایی‌تان انتخاب‌های زیاد و پر و پیمانی دارید. باید در لندن مراقب باشید تا به خاطر تنوع و حجم زیاد غذاها در خوردن زیاده‌روی نکنید؛ از بشقاب صبحانه انگلیسی که بشقابی‌ست حجیم از سوسیس، تخم‌مرغ، قارچ، گوجه‌فرنگی، پودینگ و تست تا غذاهای سنتی لندن که بوها و رنگ‌های متنوعشان حتما گرسنه‌تان می کند. يك وعده غذا برای هر نفر در لندن، بسته به رستوران، از حدود پانزده هزار تومان شروع می‌شود و در رستوران‌های گران‌قیمت، تا بالای ١٢٠ هزار تومان هم می‌رسد. فراموش نکنید که قیمت رستوران‌ها هر چه به مراکز توريستی نزدیک‌تر باشند، بالاتر می‌روند. بیشتر رستوران‌های گران در خيابان‌های دور و بر موزه‌ی بريتانيا، ميدان «لسستر» و «سيركپيكاديلی» هستند. حتی فست‌فودهای زنجیره‌اي بزرگ وست‌اند هم، نسبت به جاهای ديگر گران‌ترند. خاطرتان باشد كه قيمت بيشتر لزوما به معنای كيفيت بالاتر نيست.


غذاهای سنتی لندن

• ماهی و سیب‌زمینی سرخ‌کرده، یکی از غذاهای سنتی لندن است که همانطور که از اسمش پیداست ترکیبی‌ست از ماهی و سیب‌زمینی سرخ‌کرده. این غذا یکی از پرطرفدارترین غذاهای سنتی لندن است که نمی‌شود به عنوان توریست تا لندن بروید و از آن امتحان نکنید. این غذای خوشمزه که معمولا در کنار نخود فرنگی سرو می‌شود را در اکثر رستوران‌های شهر مثل رستوران گولدن یونین در خیابان پولاند لندن پیدا کنید. این رستوران به بهترین ماهی و سیب‌زمینی‌ها معروف است.
• یکشنبه کباب با پودینگ یورکشایر، غذایی که تنها در یکشنبه‌ها باید خورد! یکی از غذاهای کلاسیک شهر لندن که یکشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۵ بعدازظهر پیدایش می‌کنید؛ کبابی با گوشت یا مرغ که انتخاب شماست. اما حواستان باشد که حتما پودینگ یورکشای را در کنارش داشته باشد تا آیین خوردن یک غذای لندنی را کامل اجرا کنید. یکشنبه کباب سنگین و بزرگ است و مواظب باشید در خوردنش زیاده‌روی نکنید. این غذای لندنی را در همه‌ی رستوران‌های سنتی شهر لندن پیدا می‌کنید.
• پای و مَش، یک غذای لندنی خوشمزه و معروف که ترکیبی از خامه، پای و سیب‌زمینی له شده است و طعم متفاوتی برایتان خواهد داشت. این غذا در لندن آنقدر پر طرفدار است که مغازه‌هایی هستند که فقط پای و مش می‌فروشند. این مغازه‌ها بیشتر در شرق لندن پیدا می‌شوند.

دسر و میان‌وعده انگلیسی

• می‌توانید «ایتون مس» را امتحان کنید؛ دسر سنتی لندن که از سفیده تخم‌مرغ و شکر، خامه و توت‌فرنگی درست می‌شود. این دسر معمولا در رستوران‌‌ها سرو نمی‌شود اما در کافه‌ها یا شیرنی فروشی‌ها پیدایش می‌کنید.
• چلسی بان، یک شیرینی قدیمی لندنی که از خمیر ادویه‌دار، شکر، دارچین، کره و کشمش پخته می‌شود. یک شیرینی خوشمزه و نوستالژیک برای لندنی‌ها که می‌توانید یک بعدازظهر با چای یا قهوه‌تان امتحانش کنید. بهترین چلسی بان‌ها را در بارو مارکت لندن پیدا کنید.