زورق: رفت و آمد در لندن

سیستم حمل و نقل عمومی لندن عالی است ممکن است اهالی شهر گاهی گله و شکایت کنند، اما هنوز هم برای رفتن به بیشتر جاهای شهر، سیستم حمل و نقل عمومی، بهترین راه است؛ چه برای گردشگران و چه برای اهالی. طوری که بیشتر از یک سوم خانواده‌های لندنی، اتومبیل شخصی ندارند.


اتوبوس لندن

برای گشتن در لندن می‌توانید از مترو و اتوبوس و قطار شهری استفاده کنید. كرایه‌ی تاكسی در لندن بسیار بالاست و تازه بعد از نیمه‌شب، گران‌تر هم می‌شود. اگر زیاد عجله ندارید، بهتر است با اتوبوس در شهر رفت و آمد كنید. اتوبوس‌های لندن منظم و پرتعدادند و علاوه بر آن، كمی معطل شدن در ترافیك، به تماشای زیبایی‌های شهر می‌ارزد. خیابان‌ها، پارك‌ها و معماری‌های فوق‌العاده‌ی لندن را سوار مترو که باشید، از دست می‌دهید. اتوبوس‌های قرمز دوطبقه‌ی لندن هم از آن جاذبه‌هایی است که حتما باید یک بار امتحانش کنید. ما سوار شدن بر اتوبوس‌های خط ۲۴ را پیشنهاد می‌کنیم که مسیر زیبا و خوش‌منظره‌ای هم دارند. اتوبوس تقریبا همه جای شهر پیدا می‌شود. برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی لندن، بهتر است که كارت سفر یا همان اویستر كارت بگیرید تا هزینه‌های رفت و آمدتان ارزان‌تر تمام شود. این كارت قابل شارژ، برای استفاده از مترو و اتوبوس و قطار معتبر است و می‌توان آن را به صورت هفتگی یا ماهانه هم شارژ کرد. اویستر کارت را باید از ایستگاه‌های مترو یا اتوبوس تهیه کنید.
اتوبوس‌های دوطبقه و قرمز لندن معروفند. این اتوبوس‌ها راهی راحت و ارزان هستند برای اینکه در سطح شهر از جایی به جایی بروید. پیدا کردن خط‌های اتوبوس و ایستگاه‌هایشان هم کار سختی نیست.


متروی لندن

متروی لندن، كه به آن توب یا آندرگراوند می‌گویند، قدیمی‌ترین متروی جهان است و همه‌جای شهر ایستگاه دارد. متروهای لندن به دو قسمت ریل سبک و سنگین تقسیم می‌شوند و تقریبا به همه‌ی سطح شهر و حومه شهر راه دارند. بهترین بلیط برای مترو هم اویستر کارت است. خیلی راحت می‌توانید از ایستگاه‌های مترو یا دفاتر توریستی نقشه‌‌ی متروی لندن را پیدا کنید. البته این راهنماها روی دیوار تمام ایستگاه‌های مترو هم نصب هستند. پس نگران گم شدن در متروی بزرگ لندن نباشید. خیلی زود خودتان را پیدا می‌کنید. متروی لندن در روزهای عادی از ساعت ۵ و نیم صبح تا ۱۲ و نیم شب و در روزهای تعطیل از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ و نیم شب باز هستند. با یک سرچ ساده هم می‌توانید از ساعت دقیق حرکت قطارها با خبر شوید.


تراموای لندن

ترامواهای لندن یکی از راه‌های رفت و آمد سریع در قسمت جنوبی لندن هستند. ترامواها در روزهای عادی هفته هر ده دقیقه به ایستگاه می‌آیند. نقشه‌ی ایستگاه‌های تراموا را هم می‌توانید با سرچ کردن در گوگل پیدا و دانلود کنید.