زورق: غذاهای ابوظبی



غذاهای عربی و خلیجی فوق‌العاده خوشمزه و وسوسه‌انگیزند و همه جای دنیا هم طرفدار دارند. اگر عاشق غذا و طعم‌های جدید هستید، ابوظبی شهر جذابی است که در آن حسابی دلی از عزا در می‌آورید. غذاهای امارات خوش‌طعم و خوش‌پخت و باب طبع ایرانی‌ها هستند.

اولین چیزی که پیشنهاد می‌کنیم بچشید، حلیم است. غذای خوشمزه، پر و پیمان و سنگینی که تقریبا همان حلیم خودمان است با همان طعم بهشتی و بافت لطیف. گندم و گوشت را از شب تا صبح می‌پزند و در بشقاب‌های بزرگ سرو می‌کنند. این غذا به خصوص در ماه رمضان، اعیاد اسلامی و عروسی‌ها طرفدار دارد.

شاورما نیازی به تعریف ندارد. غذای لذیذی که همه دنیا می‌شناسند و دوستش دارند. رستوران‌های مختلف به روش‌های متفاوتی شاورما سرو می‌کنند؛ رشته‌های گوشت یا مرغ گریل شده همراه با سیر، ترشی، سیب زمینی سرخ‌شده، گوجه فرنگی، پیاز و خیلی مخلفات دیگر که در نان مخصوص عریی (شبیه لواش یا تافتون) پیچیده می‌شود و فقط دیدنش آدم را گرسنه می‌کند.

حمص یا هوموس را هم حتما می‌شناسید. این خوشمزه‌ی پرطرفدار البته غذا نیست بلکه نوعی سس یا چاشنی است که با نخود، روغن زیتون، اب لیمو، نمک و سیر درست می‌شود و آن را همراه نان پیتا یا شاورما می‌خورند. خیلی از رستوران‌ها هم به عنوان پیش‌غذا برایتان سرو می‌کنند.





بعضی از بهترین رستوران‌های ابوظبی که خوب است امتحان کنید:

  • رستوران اتوماتیک شعبه‌ای از رستوران زنجیره‌ای موفق است که شاورمایش حرف ندارد و برایش سر و دست می‌شکنند. البته غذاهای عربی، مدیترانه‌ای و اماراتی دیگر هم در منویش پیدا می‌کنید. تا ۱ نیمه‌شب هم باز است.
  • رستوران الدفرا در دهکده میراث ابوظبی جای مناسبی است برای اینکه بعد از آشنایی با تاریخ و سنت‌های اماراتی، طعم غذاهای کلاسیک و مزه‌های عربی را هم بچشید. منظره شهر ابوظبی با خط آسمان دیدنی‌اش هم جلوی چشمتان است.
  • رستوران عربی لبانیز فلاور (گل لبنانی) را هم خوب است به خاطر شش نوع حمص خوشمزه‌اش امتحان کنید. کباب بره‌اش با سیر و نعنا هم خیلی طرفدار دارد. موزیک زنده عربی هم برایتان اجرا می‌شود.
  • کافه عربیا جای محشری هم برای خوردن غذا و قهوه عربی و هم لذت بردن از فضای هنری متفاوت است. عکس‌های جالب، فانوس‌های آویزان از سقف، دکور کلاسیک و کتاب‌هایی که صاحب کافه برای خواندن به مشتریان قرض می‌دهد، باعث شده اینجا پاتوق جوانان و طبقه هنری و روشنفکر ابوظبی شود. کافه از ۸ صبح باز است و صبحانه‌های خوبی سرو می‌کند؛ هرچند از مرکز شهر و دیدنی‌های ابوظبی دور است.