زورق: ابوظبی در چند روز


ابوظبی شهر زیبایی است که در آن کلی دیدنی چشم‌نواز، تفریحات هیجان‌انگیز و تجربه‌های کشف‌نشده وجود دارد. بسته به اینکه قرار است چند روز در ابوظبی بمانید، برنامه سفرتان ممکن است متفاوت باشد.

ابوظبی در دو روز

صبح روز اول را با بازدید از مسجد بزرگ و باشکوه شیخ زاید شروع کنید. مسجد بزرگ و پر از دیدنی‌های خیره‌کننده است و دو ساعتی وقتتان را می‌گیرد. از دیدن گنبدهای مرمری، لوسترهای کریستال و بزرگترین فرش دستباف دنیا شگفت‌زده شوید و راهتان را به سمت قصرالحسن کج کنید که قدیمی‌ترین بنای سنگی ابوظبی است و به آن قلعه قدیم هم می‌گویند. بعد از تماشای رایگان این قلعه وقت ناهار می‌رسد. پیشنهاد می‌کنیم سراغ مرکز خرید مارینا بروید و ناهار را در فودکورت عربی این مرکز خرید نوش جان کنید. بعد از یک فنجان قهوه و کمی استراحت در خنکای مطبوع مجموعه، پاساژگردی را شروع کنید. میان برندهای محبوب بین‌المللی گشت بزنید و از فواره‌های موزیکال لذت ببرید. خسته که شدید به سکوی ۱۰۰ متری مارینا مال بروید و چشم‌انداز نفسگیری از ابوظبی ببینید، چند تا عکس بگیرید و به هتل برگردید. غروب به کورنیشه بروید. در امتداد این ساحل شهری هشت کیلومتری دوچرخه‌سواری کنید یا قدم بزنید و چراغ‌های زیبای شهر را کنار آب تماشا کنید. برای شام یکی از کافه‌های روباز را انتخاب کنید یا می‌توانید کمی خوراکی با خود بردارید و در کورنیشه پیک‌نیک کوچکی راه بیندازید.

روز دوم وقت دیدن قصر امارات است؛ بنایی که معماری زیبا و باشکوهی دارد و یکی از لندمارک‌های شهر ابوظبی است. قصر امارات در مرکز شهر است و اگر نخواهید در رستوران لوکس هتل آن چیزی بخورید، می‌توانید به راحتی سراغ دهکده میراث بروید. آنجا بعد از دیدن فضاهای سنتی عربی و لمس حس و حال زندگی اماراتی‌ها در قدیم، در رستوران الدفرا بنشینید. هم خستگی در کنید و هم مزه‌ها و غذاهای کلاسیک عربی میل کنید. بعد از کمی استراحت در هتل، خودتان را برای هیجان و سرعت آماده کنید. در شهر بازی دنیای فراری در جزیره یاس سوار سریع‌ترین رولر کوستر دنیا شوید (البته اگر دل و جرئتش را داشتید!) و با بازی‌های چندبعدی شبیه‌سازی‌شده، رانندگی با ماشین‌های فراری را تجربه کنید.

ابوظبی در چهار روز

روز سوم دوباره راهی جزیره یاس شوید و این بار در پارک آبی یاس، خودتان را غرق سرسره‌های آبی و تونل‌های پیچدرپیچ کنید؛ هم آبتنی، هم حمام آفتاب و هم کلی هیجان و داد و فریاد. بعد از چند ساعت حسابی خسته‌اید. به هتل برگردید، ناهار بخورید و بعد از استراحت راهی مرکز خرید یاس (یاس مال) شوید. اینجا بزرگترین مرکز خرید ابوظبی است که فروشگاه‌ها و مغازه‌هایش تمام‌نشدنی‌اند. خستگی پاهایتان را به یکی از ۶۰ رستوران یا کافه یاس مال ببرید و شام خلیجی نوش جان کنید.
صبح روز چهارم را در یکی از پارک‌های خلیفه یا مشرف قدم بزنید و اگر همراه بچه‌ها هستید، یکی دو ساعتی فرصت بازی و دویدن به آن‌ها بدهید. برای ناهار به رستوران درخت لیمو بروید. جایی که غذای عالی، فضای دوست‌داشتنی و سرویش حرفه‌ای منتظر شما است. غذاهای رستوران بیشتر اروپایی است و منوی ایتالیایی، فرانسوی و اسپانیایی‌اش معروف است. خوب است قبل از رفتن تلفنی رزرو کنید. عصر را در یکی از پارک‌های ابوظبی یا در کورنیشه لم بدهید و شب در رستوران لبنانی اتوماتیک شاورمای اسپایسی توی رگ بزنید.

ابوظبی در یک هفته

روز پنجم ساک ورزشی ببندید و خودتان را به ساحل سعدیات برسانید. حمام آفتاب بگیرید، آبتنی کنید و نوشیدنی خنکتان را زیر آفتاب خلیج فارس نوش جان کنید. ناهار را در یکی از کافه‌های ساحلی بخورید و بعد از کمی استراحت در هتل، مرکز تجارت جهانی را ببینید. جایی که هم فروشگاه‌های مدرن و برندهای جهانی دارد و هم بازاری که به سبک سوک‌های کلاسیک عربی ساخته شده.
روز ششم برای صبحانه به کافه عربیا بروید که کمی از مرکز شهر دور است. صبحانه لبنانی نوش جان کنید و از فضای هنری‌اش لذت ببرید. نیمه دوم روزتان را می‌توانید با یکی از تورهای سافاری به صحراهای اطراف بروید و کویرگردی کنید.
اگر همراه بچه‌ها هستید، روز هفتم آن‌ها را به ساحل یاس ببرید. همراه آن‌ها روی ماسه‌های سفید بدوید، درختان حرا را تماشا کنید، توپ‌بازی کنید یا خانوادگی سوار قایق یا کایاک شوید. برای ناهار در همان ساحل، ماهی کبابی بخورید و عصر را هم در یکی دو تا از بازارهای محلی ابوظبی یا همان سوک‌ها مشغول گشت و گذار و خرید سوغاتی شوید.