زورق: فرودگاه بین‌المللی اسن‌بوغا

فرودگاه بین‌المللی اَسَن‌ بوغا در ۲۸ کیلومتری شمال شرقی آنکارا، پایتخت ترکیه، واقع شده و پذیرای مسافران داخلی و بین‌المللی از جمله مسافران ایرانی است.
بد نیست بدانید انجمن بین‌المللی فرودگاه‌ها در سال ۲۰۰۹ عنوان بهترین فرودگاه بین‌المللی اروپا را به اسن‌بوغا داد. این نخستین باری بود که یک فرودگاه ترکیه‌ای چنین عنوانی را دریافت می‌کرد.

اطلاعات فرودگاه اَسَن‌ بوغا :

دفتر اطلاعات فرودگاه اَسَن‌ بوغا را می‌توانید در سالن خروجی بین‌المللی پیدا ‌کنید. تلفن آن‌را به‌خاطر داشته باشید: ۰۰۹۰۳۱۲۵۹۰۴۰۰۰

ترمینال فرودگاه اَسَن‌ بوغا :

ترمینال داخلی و بین‌المللی در فضایی روشن و دلباز در یک مکان طراحی شده‌اند، و با مساحت ۱۶۸ هزار متر مربع ظرفیت جابجایی سالانه ۱۰ میلیون مسافر را دارند. این ترمینال دارای ۱۰۵ کانتر چک‌این، ۳۴ کانتر پاسپورت، ۳۸ پله‌برقی، ۳۳ آسانسور، ۵۲۰۰ متر مربع محوطه‌ی فودکوردت، پارکینگ به مساحت ۱۲۳ هزار متر مربع ویژه‌ی ۴ هزار وسیله‌ی نقلیه، ۵۳ سیستم ایکس‌ری، ۵۲ گیت فلز‌یاب و ۱۲ مسجد است. در محوطه‌ی پارکینگ، کارواش فراهم شده. غرفه‌ی روزنامه و مجله، و آرایشگاه نیز خواهید یافت.
مانتیور بالای هر کانتر، اطلاعات پرواز را نشان می‌دهد تا مسافران به‌سادگی کانتر مربوط به پرواز خود را پیدا کنند. در این مانتیور، شرکت هواپیمایی، شماره پرواز و ساعت برخاست هواپیما درج شده. کارکنان کانتر، کارت پرواز صادر می‌کنند که گیت خروجی و شماره‌ی صندلی روی آن نوشته شده.

تحویل بار در فرودگاه اَسَن‌ بوغا :

محدودیت تعداد چمدان، ابعاد و وزن آنها به مقصد، نوع بلیت و شرکت هواپیمایی شما بستگی دارد.
گم شدن بخشی از بار یا همه‌ی آن، آسیب دیدن بار یا جا ماندن وسایل در هواپیما را به شرکت هواپیمایی مربوطه یا شرکت خدمات زمینی هواپیما که جابجایی بار را برعهده دارد، اطلاع دهید. دفترهای اشیای گمشده را در محوطه‌ی تحویل بار و سالن ورودی خواهید یافت.
در ترمینال خروجی پروازهای داخلی و بین‌المللی دستگاه بسته‌بندی بار فراهم شده تا مسافران درصورت تمایل بار خود را امن‌تر و با بسته‌بندی محکم و مطمئن ارسال کنند. این خدمات همه روزه و همه ساعت ارائه می‌شود.

رفت‌وآمد در فرودگاه اَسَن‌ بوغا:

اتوبوس عمومی خط ۴۴۲ در طبقه‌ی ورودی ترمینال بین‌المللی، مقابل در خروجی مهیا است.
در ترمینال ورودی داخلی مقابل در خروجی اتوبوس‌ها را خواهید یافت.
همه روزه و در همه‌ی ساعت‌های شبانه‌روز، تاکسی در محوطه‌ی ویژه‌ای در طبقه‌های ورودی و خروجی داخلی و بین‌المللی مهیا است.
اگر مایل بودید از ماشین اجاره‌ای بهره ببرید، شرکت‌های گوناگونی این خدمات را برای ترمینال بین‌المللی ارائه می‌کنند، مانند پِی‌لِس ، اِکو رنت اِ کار ، دایو رنت اِ کار، ثریفتی رنت اِ کار و گارِنتا .

غذا در فرودگاه اَسَن‌ بوغا:

در ترمینال‌ ورودی و خروجی فرودگاه اَسَن‌ بوغا کافه و رستوران دردسترس شما قرار دارد. در ترمینال ورودی کافه نرو به صورت ۲۴ ساعته باز است. این کافه‌ی سلف‌ سرویس انواع قهوه، ساندویچ‌های خوشمزه، کیک و شیرینی سرو می‌کند.
ترمینال خروجی از نظر خورد و خوراک پر و پیمان‌تر است و چندین کافه دارد؛ کافه وادی انواع کیک، شیرینی، ساندویچ، تست و نوشیدنی دارد. در باس‌گیت می‌توانید انواع کیک و ساندویچ و نوشیدنی میل کنید. این کافه ۲۴ ساعته باز است. ایشبانکاسی میلینیوم لانژ در ساعت‌هایی که پرواز انجام می‌شود، باز است و انواع کیک، شیرینی یا کلوچه، تست و نوشیدنی می‌فروشد. کافه تراس همیشه باز است و در آن‌جا هم می‌توانید انواع کیک، کلوچه، ساندویچ، تست، اسنک و نوشیدنی پیدا کنید.

خرید در فرودگاه اَسَن‌ بوغا:

محوطه‌ی فری‌شاپ به‌مساحت ۲۳۸۷ متر مربع در ترمینال فراهم شده تا با خیال آسوده از قیمت‌های مناسب، عطر، لوازم آرایشی، شکلات، زیورآلات، کیف، آب‌نبات، عینک و اسباب‌بازی بخرید. در سالن ورودی کالاهای تکس‌فری هم می‌توانید بخرید.
سوقاتی‌فروشی‌های ترمینال خروجی ۲۴ساعته و همه روزه باز هستند تا مسافران دست‌خالی از فرودگاه بیرون نروند.
در ترمینال بین‌المللی فروشگاه برتی گیدا و فروشگاه سیما توریسم کالاهای متنوع خود را به مسافران عرضه می‌کنند.

خدمات فرودگاه اَسَن‌ بوغا:

تبدیل ارز:
دو صرافی در ترمینال داخلی و یک صرافی در ترمینال بین‌المللی خواهید یافت. هفت دستگاه خودپرداز که یکی از آنها در ترمینال بین‌المللی، سالن ورودی واقع شده و بقیه در ترمینال داخلی قرار دارند از جمله خدمات بانکی به‌شمار می‌روند. در ترمینال داخلی بانک محلی، صرافی و خودپرداز پیدا می‌کنید.

سفر کاری و فرودگاه:
دو سالن جلسه در فرودگاه فراهم است؛ سالن هیتیت با ظرفیت ۳۵ نفر و پذیرایی از ۱۰۰ نفر. و سالن کاپادوسیا با ظرفیت ۲۰ نفر و پذیرایی از ۱۰۰ نفر. سالن کنفرانس ۱۵۰ نفر ظرفیت دارد و تسهیلات کاری در آن فراهم شده است. برای رزرو این سالن می‌توانید با تلفن ۴۰۵۶-۰۰۹۰۳۱۲۵۹۰۴۰۰۰ تماس بگیرید.

هتل در فرودگاه:
در فرودگاه اسن‌بوغا هتلی که پیش از خروج بتوانید در آن اقامت کنید، وجود ندارد. اما هتل فرودگاه اسن‌بوغا تنها ۶ کیلومتر از فرودگاه و ۱۶ کیلومتر از شهر فاصله دارد. این هتل از مارس ۲۰۰۳ پذیرای مسافران است و کیفیتی در حد هتل ۵ستاره به مهمانان عرضه می‌کند. این‌جا با داشتن سالن جلسه و امکانات کاری، برای برگذاری سمینار مناسب است. تلفن هتل ۰۰۹۰۳۱۲۳۹۹۴۷۰۰ و فکس رزرواسیون ۰۰۹۰۳۱۲۳۹۹۴۶۹۸ است.
سالن استراحت:
در ترمینال بین‌المللی سالن استراحت برای مسافران کلاس ممتاز و مسافرانی که ورودی بپردازند، فراهم است. مسافران شرکت‌های هواپیمایی لوفتهانزا، پگاسوس و آذربایجان با تخفیف ویژه از این سالن بهره می‌برند. در این‌جا امکانات آسایش و سرگرمی مانند روزنامه و مجله، اینترنت، تلویزیون، تبلت، پلی‌استیشن، دوش، صندلی ماساژ و اسنک‌بار سلف‌سرویس فراهم است.

خدمات پزشکی:
پورت‌کلینیک به مسافران خدمات پزشکی ارائه می‌کند. شمار مسافران این فرودگاه سالانه به رقم ده میلیون نفر می‌رسد.

پست در فرودگاه:
دفتر پستی را در ترمینال خواهید یافت.

اینترنت در فرودگاه:
اینترنت وایرلس در همه‌ بخش‌های ترمینال‌های داخلی و بین‌المللی فراهم است؛ در سالن‌های استراحت رایگان و در دیگر مکان‌های ترمینال اینترنت با پرداخت وجه از اینترنت استفاده می‌کنید.

امکانات ویژه‌ معلولان:
ساختمان ترمینال مجهز به امکانات ویژه‌ی معلولان مانند رمپ، بالابر، تلفن در ارتفاع پایین و ویلچر است. ۱۲ فضای پارکینگ ویژه و ۴۷ سرویس بهداشتی ویژه برای افراد ناتوان تدارک دیده شده.

آدرس سایت و تلفن فرودگاه:
برای آگاهی از اطلاعات پرواز و اطلاعات عمومی می‌توانید با تلفن (۸۲۸) TAV ۰۰۹۰۴۴۴۹ تماس بگیرید.