زورق: فستیوال‌های سنگاپور

جذابیت سنگاپور فقط به دیدنی‌های مدرن و باغ‌های پهناورش نیست. جشنواره‌های سنگاپور هم هر سال تعداد زیادی توریست عاشق هیجان را به سبزترین شهر آسیا می‌کشانند. از جشن‌های رنگارنگ سال نوی چینی تا مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول ۱، در این جزیره خوشحال همیشه اتفاق خوبی جریان دارد.

جشنواره‌های غذا در سنگاپور

یکی از جالب‌ترین و البته خوش‌طعم‌ترین فستیوال‌های سنگاپور، فستیوال غذای سنگاپور است. بهترین و بااستعدادترین سرآشپزهای سراسر جزیره در پخت انواع غذا با هم رقابت می‌کنند. در این بین شکم‌چران‌ها و عاشقان طعم و رنگ دلی از عزا درمی‌آورند و آنقدر خوراکی جور واجور می‌چشند که تمام عمر یادشان نمی‌رود. گوشه گوشه خیابان‌ها می‌شود غرفه‌ها و میزهای پر از غذا. طی فستیوال ۲۰۱۶ دو رستوران سنگاپور موفق شدند ستاره‌های میشلن دریافت کنند. جالب‌تر اینکه دو دکه اغذیه‌فروشی (هاوکر) هم توانستند هر کدام یک ستاره میشلن بگیرند؛ موفقیتی که صنعت غذای خیابانی سنگاپور را در دنیا مشهور کرد. این فستیوال در جولای هر سال برگزار می‌شود .

فستیوال‌های موسیقی سنگاپور

اگر از موسیقی جاز لذت می‌برید و از صدای ساکسیفون، پیانو و ویولنسل به هیجان می‌آیید، اوایل مارچ به سنگاپور سفر کنید. فستیوال بین‌المللی جاز سنگاپور در مارینا بی و کنار آب‌های شفاف خلیج به صورت روباز برگزار می‌شود و خیلی از ستاره‌های محبوب جاز دنیا را روی استیج می‌آورد. اسم‌هایی مثل بابی مک‌فرین، جسی جی و جیمی کلوم که نفس طرفداران این سبک را توی سینه حبس می‌کند.
جشنواره‌های سنگاپور برای طرفداران موسیقی الکترونیک هم سهمی کنار گذاشته‌اند. جشنواره اولترا سنگاپور ۱۷ سال است که در برگزار می‌شود و سنگاپور را صحنه پایکوبی‌های خستگی‌ناپذیر و آسمانش را غرق نور و صدا می‌کند.
جزیره سنتوزا همیشه پر از اتفاقات خوشحال ساحلی است؛ چه برسد به اینکه میزبان یکی از بزرگترین فستیوال‌های موسیقی دنس در منطقه باشد. دسامبر هر سال ساحل سیلوسو میزبان جشنواره زوک‌آوت می‌شود: مهمانی شبانه نفسگیری که تا خود صبح ادامه دارد و برای شرکت در آن باید از چند روز قبل انرژی ذخیره کنید.

جشنواره‌های فرهنگی سنگاپور

جشن‌ها و فستیوال‌ها بخش جدانشدنی از دیدنی‌های سنگاپور هستند. این جزیره بی‌نظیر، شهری چندفرهنگی است که آدم‌های رنگارنگی از کشورهای مختلف در آن زندگی می‌کنند. کافی است هر کدام یکی دو تا جشن ملی یا فستیوال محلی داشته باشند تا سنگاپور هر یکی دو ماه یکبار پر از اتفاقات شاد و پرشور شود.
یکی از مهمترین فستیوال‌های سنگاپور، جشن سال نوی چینی است که هر سال تاریخش تغییر می‌کند اما معمولا بین ژانویه و فوریه است. هیجان‌انگیزترین قسمت این جشن رنگارنگ، فانوس‌های بی‌شماری است که در مارینا بی روی اسکله روشن می‌شوند و همراه کارناوال‌های شاد و نمایش‌های خیابانی، خلیج مارینا را غرق نور و رنگ و صدا می‌کنند.
هندی‌ها هر جای دنیا که باشند، رقص و پایکوبی را فراموش نمی‌کنند. حوالی اکتبر یا نوامبر اهالی محله لیتل ایندیا یکی از رنگی‌ترین فستیوال‌های سنگاپور، دیپاوالی، را به راه می‌اندازند. چراغ‌های زیبا، خیابان‌های پوشیده از نور و رنگ و بو و بازارهای بی‌شمار هندی بهترین چیزی است که می‌توانید در محله هندی‌های سنگاپور نجربه کنید.