زورق: برنامه سفر به سنگاپور

سنگاپور در دو روز

صبح روز اول سفر به سنگاپور را در باغ‌های گیاه‌شناسی بگذرانید. جاذبه‌های این باغ‌ها آنقدر زیاد است که تا ظهر سرگرم‌تان می‌کند: باغ رنگارنگ ارکیده، جنگل بارانی سبز و انبوه، باغ زنجبیل و یک استیج کنسرت کوچک که اگر خوش‌شانس باشید، یکی از اجراهای ارکستر سمفونیک سنگاپور را در آن خواهید دید. برای برانچ یا ناهار می‌توانید در یکی از کافه‌های زیبای داخل باغ بنشینید و از سبزترین دیدنی‌های سنگاپور لذت ببرید. بعد از ظهر به خیابان اورچِرد در همان نزدیکی بروید؛ بهشت خرید سنگاپور که تراکم باورنکردنی مرکزخرید‌های مدرنش در کنار هم هر کسی را به هیجان می‌آورد. می‌توانید تا آخر شب در بهترین مراکز خرید سنگاپور مثل یون اورچِرد و پلازا سنگاپورا بچرخید و بخرید و تماشا کنید. شام را در یکی از رستوران‌های بی‌شمار بلوار بی‌نظیر اورچِرد یا در فودکورت‌های وسیع همان مراکز خرید نوش جان کنید.
روز دوم بعد از صرف صبحانه در هتل، به باغ‌های کنار خلیج بروید؛ دنیای شگفت‌انگیزی پر از عجایب سبز که بیشتر شبیه قصه‌های تخیلی آینده‌گرا و دیدنش یکی از باید‌های سفر به سنگاپور است. با گنبدهای زیستی بزرگ با آب و هوای مناطق مختلف، ابردرخت‌های خارق‌العاده، باغ‌های عمودی و مجسمه‌های تحسین‌برانگیز در فضای ۱۰۰ هکتاری، گذر زمان را کاملا فراموش می‌کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای ناهار در باغ بمانید و از فضای متفاوت رستوران سوپرتری بای ایندوچین لذت ببرید؛ رستورانی با قیمت نه چندان بالا، غذای سنگاپوری خوب و متنوع و منظره تماشایی باغ‌های خلیجی. بعد از کمی استراحت، عصر راهی محله چینی‌ها شوید. موزه میراث چاینا تاون، یکی دو مجسد و معبد، بازار سنتی رنگارنگ با کلی سوغاتی جالب چینی و البته غذاهای خیابانی محشر که تنوع و رنگ و بویشان آدم را مست می‌کند. برای شام یک کاسه نودل و چند سیخ کوچک کباب بخورید و دیدنی‌های سنگاپور را یک بار دیگر تحسین کنید.

سنگاپور در چهار روز

روز سوم وقت موزه‌گردی و تماشای تاریخی‌ترین دیدنی‌های سنگاپور است. صبح را در موزه تمدن‌های آسیایی بگذرانید و عصر در موزه ملی سنگاپور با سرگذشت جالب این کشور آشنا شوید. برای شام به رستوران هالیا در هتل رافلز بروید و یک شام سنگاپوری- اروپایی هیجان‌انگیز میل کنید.
صبح روز چهارم لباس راحت بپوشید و راهی باغ وحش سنگاپور شوید که برای خودش یک جنگل‌گردی تمام‌عیار است. صبحانه رنگارنگی با اورانگوتان‌ها صرف کنید، آهوها و میمون‌ها و ببرهای حیرت‌انگیز را از نزدیک تماشا کنید و نظرتان را در مورد باغ وحش برای همیشه تغییر دهید! برای عصر خودتان را به پارک مرلیون برسانید. مجسمه شیر عظیم‌الجثه نماد سنگاپور را ببینید، در تفریحگاه اسکله قدم بزنید، قایق‌سواری کنید و کلی کارت پستال محشر از خلیج مارینا بیندازید. غروب که شد آماده تماشای رقص نور و لیزر روی مارینا بی سندز شوید. سری به اسکای‌پارک بر بام مارینا بی سندز بزنید و سنگاپور را از ارتفاع ۲۰۰ متری تماشا کنید.

سنگاپور در یک هفته

روز پنجم با کوله پشتی، بطری آب و خوراکی سبک به دریاچه مک‌ریچی بروید. روی مسیرهای چوبی کنار دریاچه حسابی پیاده‌روی کنید و از تماشای آبی زلال، آن همه سبزی انبوه و گونه‌های مختلف درخت و گیاه لذت ببرید. قدم زدن روی پل معلق در ارتفاع ۲۵ متری را هم فراموش نکنید. بعد از رفع خستگی، عصر دوباره خودتان را در بهشت خرید در سنگاپور غرق کنید. می‌توانید دوباره به خیابان اورچِرد و به یک مرکز خرید دیگر سر بزنید یا سراغ ویوو سیتی در خیابان هاربر فرانت بروید که بزرگترین مرکز خرید سنگاپور است. شب را در بزرگترین چرخ و فلک دنیا در ارتفاع ۱۶۵ متری بگذرانید.
روز ششم به پارک قلعه کانینگ بروید و از قدیمی‌ترین باغ گیاه‌شناسی سنگاپور یعنی باغ ادویه، دروازه‌های گوتیک ۱۵۰ ساله، قلعه کانینگ و مرکز هنری‌اش دیدن کنید. می‌توانید با خودتان خوراکی ببرید و در فضای سبز زیبای پارک پیک‌نیک کنید یا در یکی از رستوران‌های محلی اطراف ناهار بخورید. بعدازظهر با یک قایق، ۱۵ دقیقه‌ای به جزیره پولو اوبین برسید و از مرداب‌های زیبا، درخت‌های انبوه و آرامش بی‌نظیر آبی‌اش لذت ببرید. غروب را در محله هندی‌ها پارچه و ساری و صنایع دستی بخرید و بعضی از بهترین غذاهای سنگاپور را بچشید. یا اینکه یک راست راهی سنتوزا شوید و شب را آنجا بمانید.
روز هفتم را از تفریحات بی‌پایان جزیره سنتوزا لذت ببرید: ساحل دو کیلومتری، ریزورت‌های شیک، زمین گلف، پارک موضوعی یونیورسال استودیو، باغ پروانه‌ها و پارک هیجان‌انگیز مگا زیپ.