زورق: ویزای توریستی روسیه

برای گرفتن ویزای روسیه نیازی به وقت مصاحبه ندارید. از آن‌جایی که حضور متقاضی در سفارت روسیه الزامی نیست، می‌توانید تمام مراحل گرفتن ویزای خود را به کارگزار ویزا بسپارید. زورق کارگزار ویزای روسیه است. با یک تماس در ساعات اداری با شماره‌ی ۴۹۰۲۶ می‌توانید ویزای خود را مراحل دریافت ویزای روسیه را راحت و سریع طی کنید.


انواع ویزای روسیه

قبل از هر چیز باید بدانید چه ویزایی برای سفر شما مناسب است. سفارت روسیه برای مسافرهای ایرانی ویزاهای توریستی چهارده روزه و یک ماهه صادر می‌کند. با این ویزاها شما می‌توانید به همه‌ی شهرهای روسیه سفر کنید.

  • سفارت روسیه ویزای توریستی چهارده روزه را مطابق رزرو هتل و پرواز مسافر صادر می‌کند. یعنی برای گرفتن ویزای چهارده روزه باید رزرو قطعی هتل برای کل مدت سفر و بلیط رفت و برگشت ارائه کنید. اگر مدت اقامت شما در روسیه کمتر از چهارده روز باشد، ویزای شما برای همان تاریخی که هتل و پرواز خود را رزرو کرده‌اید صادر می‌شود.
  • برای ویزای یک ماهه‌ی روسیه، باید رزرو قطعی هتل برای دو سوم از زمان سفر (دست‌کم ۲۰ روز) و بلیط رفت و برگشت ارائه کنید.
  • بعد از صدور ویزای روسیه، تغییر مدت زمان ویزا ممکن نیست. بهتر است پیش از درخواست ویزا، از تاریخ قطعی سفر خود مطمئن شوید.
  • بعد از ورود به خاک روسیه نمی‌توانید نوع ویزای خود را تغییر دهید. برای تمدید یا تغییر ویزا باید روسیه را ترک کنید و دوباره درخواست ویزا بدهید.
  • ورود به روسیه حتما باید از مسکو باشد. اما برای خروج می‌توانید از شهرهای دیگر نیز بلیط بگیرید.

مدارک لازم برای ویزای روسیه

قدم اول در گرفتن ویزای روسیه آماده کردن مدارک است. می‌توانید این مدارک را به زورق تحویل دهید تا از طرف شما مراحل گرفتن ویزا انجام شود:
  1. پاسپورت با دست‌کم شش ماه اعتبار
  2. دو قطعه عکس ۴*۳ رنگی با زمینه‌ی سفید. سر و شانه‌ها در عکس باید در یک راستا، بدون چرخش و رو به دوربین باشد.
  3. بلیط قطعی رفت و برگشت
  4. رزرو قطعی هتل یا محل اقامت برای کل مدت اقامت
  5. فرم کامل شده‌ی تعهد بازگشت به کشور
  6. فرم کامل شده‌ی مشخصات فردی
  • برای همه‌ی مسافران، حتا کودکان و نوزادان پاسپورت جداگانه لازم است.
  • پاسپورت همه‌ی مسافران بالای ۱۶ سال باید امضا شده باشد.
  • اگر تصمیم دارید خودتان برای گرفتن ویزا اقدام کنید باید دعوت‌نامه داشته باشید. اما با مراجعه به کارگزار نیازی به دعوت‌نامه ندارید.
  • فرم‌های تعهد بازگشت به کشور و مشخصات فردی را همکاران ما در زورق به شما تحویل می‌دهند.

قیمت ویزای روسیه

گام بعدی پرداخت هزینه‌ی ویزا است. ویزاهای توریستی روسیه بنا به مدت ویزا، قیمت ارز و مدت انتظار برای ویزا قیمت‌های متفاوتی دارند. برای ویزای چهارده روزه‌ی توریستی عادی روسیه باید حدود ۳۷۰ هزار تومان، برای ویزای چهارده روزه‌ی توریستی فوری ۵۸۰ هزار تومان و برای ویزای یک ماهه‌ی توریستی عادی ۴۳۰ هزار تومان هزینه کنید.

ویزای روسیه چند روزه صادر می‌شود؟

مرحله‌ی آخر انتظار برای دریافت ویزا است. از زمانی که مدارکتان را به زورق تحویل می‌دهید تا زمانی که ویزای شما آماده می‌شود چیزی بین سه تا هشت روز کاری طول می‌کشد. برای ویزای چهارده روزه‌ی توریستی عادی ۸ روز، ویزای چهارده روزه‌ی توریستی فوری ۳ روز و ویزای یک ماهه‌ی توریستی عادی ۸ روز کاری زمان لازم است.
  • منظور از روز کاری، روزهای کاری سفارت روسیه در تهران است. سفارت روسیه، روزهای شنبه و چهارشنبه تعطیل است.

آدرس سفارت روسیه در تهران کجاست؟

آدرس سفارت روسیه در تهران، خیابان نوفل لوشاتو، پلاک ۳۷ است. شما همچنین می‌توانید با شماره تلفن سفارت روسیه، ۶۶۷۲۸۸۷۳ تماس بگیرید یا با ایمیل [email protected] مکاتبه کنید. سفارت روسیه در روزهای شنبه و چهارشنبه تعطیل است. در روزهای باقی‌مانده از ساعت ۱۰ تا ۱۳ می‌توانید با این سفارت در تماس باشید.