زورق: دیدنی‌های سن‌پترزبورگ برای سفر با کودک

سن‌پترزبورگ شهری است با میراث غنی تاریخی- فرهنگی و مملو از جذابیت‌های هنری. بنابراین شاید در نگاه اول برای بچه‌ها مقصد چندان مناسبی به نظر نرسد؛ اما پایتخت افسانه‌ای تزارها، آنقدر جاذبه‌های کوچک و بزرگ و جاهای رنگارنگ دارد که دل توریست‌های کوچک را به هم به دست می‌آورد.

قدیمی‌ترین باغ وحش روسیه اولین جایی است که هر خانواده‌ی بچه‌داری باید در سن‌پترزبورگ ببیند؛ باغ وحش سن‌پترزبورگ در سال ۱۸۶۵ افتتاح شده و بیش از ۲۰۰۰ حیوان از ۴۰۰ گونه در آن نگهداری می‌شوند. کودکان ۶ تا ۱۱ سال می‌توانند در باشگاه اسب باغ وحش، اسب‌سواری و نگهداری از اسب را یاد بگیرند. خوبی اینجا این است که در مرکز شهر قرار گرفته و دسترسی راحتی دارد.

دلفیناریوم سن‌پترزبورگ هم می‌تواند کودکتان را حسابی سورپرایز کند. تماشای دلفین‌های شاد و شیرهای دریایی، بازی با اسب‌های آبی و شنیدن صدای وال‌های سفید هربچه‌ای را سر شوق می‌آورد.
بچه‌های بزرگتر می‌توانند در دینو پارک سرگرم شوند؛ جایی که با مدل‌های بزرگی از دایناسورها بازی می‌کنند، لمسشان می‌کنند و با آن‌ها عکس می‌گیرند.

اگر بگوییم همراه بچه‌ها به تئاتر مارینسکی بروید، حتماً تعجب می‌کنید. اما رقص و موسیقی زبان مشترک همه‌ی ما در هر سنی است. دست کودکتان را بگیرید و به تماشای نمایش موزیکال سیندرلا یا سفید برفی ببرید. حتی اگر روسی هم ندانید، هم شما و هم بچه‌ها محو نمایش خواهید شد.

سن‌پترزبورگ سبزترین شهر روسیه و پر از پارک و باغ و بلوارهای پردرخت است. تقریباً همه‌ی پارک‌های سن‌پترزبورگ برای بچه‌ها زمین بازی یا محوطه‌ی مخصوص دارند؛ باغ الکساندر، مرکزی‌ترین پارک شهر است که درست رو به روی موزه‌ی هرمیتاژ قرار گرفته و فواره‌های موزیکالش می‌تواند بچه‌ها را بعد از کلی گردش و بازی خوشحال کند. پارک میشائل با فضاهای سبز انگلیسی و فرانسوی و پارک مسکو ویکتوری با مجسمه‌های برنزی‌اش هم گزینه‌های خوبی برای برنامه‌های عصرگاهی با بچه‌ها هستند. در هر دوی این پارک‌ها قایق‌سواری هم می‌توانید بکنید. گردش در باغ‌های زیبا مثل باغ گِرند پلس با آن فواره‌های دیدنی‌اش، باغ کاخ کاترین یا باغ کاخ میخائیلوفسکی هم می‌تواند بچه‌ها را سرگرم کند.

خیلی از موزه‌ها و دیدنی‌های سن پترزبورگ می‌تواند برای بچه‌ها هم جالب باشد، اما این شهر موزه‌های کودکانه هم دارد. جالب‌ترینشان به خصوص برای دختربچه‌ها موزه‌ عروسک است که صدها عروسک زیبا را با ملیت‌ها و شکل‌ها و اندازه‌های مختلف و با لباس‌های رنگارنگ نمایش می‌دهد. برخی از آنها را هم می‌توانید بخرید. تماشای قطارها و لوکوموتیوهای قدیمی در موزه‌ راه‌آهن هم می‌تواند برای خیلی از بچه‌ها هیجان‌انگیز باشد.