زورق: محله‌های بالی

بالی مثل یک شهر بزرگ انگار با محله‌هایش شهرهای دیگری را در دل خودش جا داده؛ شهرهایی با جاذبه‌های متفاوت، قیمت‌های مختلف و سواحل متنوع. اطلاعات درباره‌ی محله‌های بالی فقط به شما کمک نمی‌کند که در کجای بالی اقامت کنید بلکه راهنمایی هم هست برای اینکه بدانید در کدام محل‌ها چه خبر است و چطور می‌توانید راحت‌تر بالی را بگردید.

کوتا و لگی

محله‌ای برای توریست‌هایی که پول کمتری همراه خود دارند و می‌خواهند ارزان‌تر سفر کنند. اینجا پر از رستوران‌ها و کافه‌هایی‌ست که بعضی اوقات، زیادی شلوغ می‌شوند و محله را حسابی پر سر و صدا می‌کنند. مراکز خرید و مغازه‌های ارزان هم می‌تواند بهتان کمک کند تا سوغاتی‌ها و یادگاری‌های کم‌قیمت بخرید. البته در این محله باید کمی هم مواظب کلاهبردارانی باشید که توریست‌ها را هدف خود قرار می‌دهند؛ پولتان را با دقت بیشتری چنج کنید و موقع خرید کردن حواستان را بیشتر جمع کنید. اگر با کودکانتان به بالی سفر کرده‌اید، ترجیحا در این محل اقامت نکنید.

سنور

محله‌ای متوسط در بالی برای توریست‌هایی که بودجه‌ متوسطی دارند. یک سری از مراکز خرید و رستوران‌ها و کافه‌های بالی در این محله قرار دارند و در کل سنور جایی‌ست برای خرید کردن، خوردن و خوش‌گذرانی در بالی که با این حال محله‌ی ساکت و خلوتی حساب می‌شود. ولی باید بدانید که ساحل این منطقه زیاد برای شنا کردن مناسب نیست و زباله‌ها و کثیفی‌هایش آن را به یک ساحل بد بود و دوست نداشتنی تبدیل کرده.

اوبود

یکی از محله‌های بالی با بافت هنری و فروشگاه‌ها و بازارهای سنتی و هنری که بیشتر محل اقامت بک‌پکرها ست. محله‌ای صمیمی برای توریست‌هایی که می‌خواهند در بافت سنتی شهر باشند. البته در بالی گزینه‌های زیادی برای اقامت در هتل ندارید و بیشتر زوج‌های جوان یا توریست‌های تنها آن را انتخاب می‌کنند تا خانواده‌ها.

نوسا دوا

محله‌ای در بالی که بیشتر برای توریست‌هایی که خانوادگی سفر می‌کنند مناسب است؛ کسانی که دوست دارند سفرشان به بالی شکل غربی‌تری پیدا کند می‌توانند این محله را انتخاب کنند؛ جایی که در آن هتل‌هایی با ساختمان‌ها و دیزاین غربی و رستوران‌های بین‌المللی مثل مک‌دونالد پیدا می‌کنید.

سِمینیاک تو کَنگو

خیلی از ویلاهای مجلل بالی را می‌توانید در این محله پیدا کنید؛ ساختمان‌های زیبا، رستوران‌های شیک و ساحل زیبا اما خطرناک و مراکز خرید شیک، خیلی از توریست‌ها را به سمت این منطقه می‌کشاند. اما باید حواستان به چند نکته باشد؛ خیلی از ویلاهای این محله به صورت غیرقانونی ساخته شده‌اند و فعالیت می‌کنند و باید به عنوان توریست مواظب باشید تا سرتان کلاه نرود. ساحل این منطقه برای قدم زدن بسیار زیباست اما دریای مواج آن برای شنا کردن خطرناک است و پیشنهاد نمی‌شود.

اَمِد

یک محله‌ ارزان برای توریست‌های بک‌پکر که می‌خواهند با هزینه‌ کمتری در بالی اقامت کنند. این منطقه در ساحل شرقی بالی قرار گرفته و هم خیلی گرم است و هم خیلی خشک که بیشتر برای فصل‌های مرطوب بالی مناسب است. اما به جز گرمای زیاد، دور بودن این منطقه از مراکز خرید بالی هم کمی برای توریست‌ها دردسر ساز می‌شود.

کاندیداسا

یک محله‌ کوچک که از کوتا صمیمی‌تر و از سنور تمیزتر است. جایی که البته این روزها مشغول ساخت‌وساز است. بازارهای هنری و صنایع‌دستی این منطقه برای توریست‌ها جالب خواهد بود و برای خرید سوغاتی‌ کمکتان می‌کند. ساحل این منطقه زیاد معتبر نیست و معمولا از آن استفاده‌ای نمی‌شود اما می‌توانید یکی از هتل‌های اینجا را انتخاب کنید تا منظره‌ی دریا را در اتاقتان داشته باشید.