زورق: دیدنی‌های هانوفر برای کودک

هانوفر با وجود پارک‌های بزرگ، باغ‌های زیبا، جنگل‌های سبز و دریاچه و رودخانه، چیزی برای بازی و تفریح بچه‌ها کم ندارد. اگر قصد دارید همراه کودکان به هانوفر سفر کنید، خیالتان راحت باشد که این شهر کلی سرگرمی و دیدنی هیجان‌انگیز برایشان کنار گذاشته.
پارک جنگلی آیلنریده اولین جایی است که هر خانواده‌ی بچه‌داری در هانوفر باید حداقل یک روز را در آن بگذراند. این پارک ۶۵۰ هکتاری بزرگترین جنگل شهری اروپا است و به ریه‌ی سبز هانوفر مشهور است. می‌شود تصور کرد که چنین فضای سبز وسیعی با آن همه درخت راش، بلوط، کاج و توس چقدر بچه‌ها را هیجان‌زده می‌کند. مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، زمین‌های بازی بزرگ مخصوص بچه‌ها و کلی باربکیو برای پیک‌نیک خانواده‌ها آیلنریده را تبدیل به محبوب‌ترین فضای سبز هانوفر کرده. باغ‌های هرن هاوزن با کلی فواره و آب‌نما، باغچه‌های رنگارنگ با ارکیده‌ها و رزهای زیبا و فضاهای سبز خیره‌کننده بچه‌ها را چند ساعتی سرگرم می‌کند. تماشای گلخانه‌ها، باغ سنگی، نارنجستان و قدم زدن در مسیرهای مارپیچ هم همه‌ی اعضای خانواده را سر شوق می‌آورد.

باغ وحش یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های هر شهر برای بچه‌ها است. در باغ وحش هانوفر حیوانات نه در قفس بلکه در محوطه‌های دلباز مخصوص نگه‌داری می‌شوند. بازدید از بخش‌های مختلف این باغ وحش برای خردسالان و بچه‌های کوچک‌تر سفری مهیج و به‌یادماندنی به دنیای جانوران است. در گوریلا ماونتین با جانوران آفریقای مرکزی آشنا می‌شوند؛ در جانگل پالاس، فضایی شبیه هندوستان را تجربه می‌کنند و فیل‌ها، ببرها و پلنگ‌ها را می‌بینند؛ در جامبسی با گورخر و شتر مرغ و بز کوهی آشنا می‌شوند؛ و در مِیرز فارم هم در مورد حیوانات بامزه‌ی مزرعه مثل خوک، گاو و گوسفند یادمی‌گیرند.
بعضی از موزه‌های هانوفر هم سرگرمی‌هایی برای کودک دارند. کودکان بالای ۶ سال می‌توانند روزهای شنبه و یکشنبه در موزه‌ی اشپرنگل، برای خودشان آثار هنری خلق کنند! موزه کاغذ و مقوا و مداد و رنگ و چیزهای دیگر در اختیار بچه‌ها قرار می‌دهد و حسابی سرگرمشان می‌کند. موزه‌ی ویلهم بوش هم می‌تواند برای کودکان بزرگتر جالب باشد. آثار تصویرگر و کارتونیست معروف، ویلهلم بوش برای خیلی از بچه‌ها جذاب و دیدنی است. کودکان آلمانی خیلی از کارهای او را در کتاب‌های قصه دیده‌اند.
گردش در مرکز شهر هانوفر و حوالی آلت اشتات هم برای بچه‌ها جالب و سرگرم‌کننده است. سوار آسانسور نویس رات‌هاوس (تالار شهر جدید) شوید و از روی بامش چشم‌انداز نفسگیر هانوفر را تا دوردست‌ها تماشا کنید و کلی عکس بگیرید. در لابی گنبد رات‌هاوس، چهار ماکت مختلف از شهر هانوفر در دوره‌های مختلف تاریخی نمایش می‌دهند که برای نوجوانان خیلی جالب است. اگر هم حوصله‌ی بچه‌ها سر رفت، پارک و دریاچه‌ی ماش همان نزدیک است. قایق کرایه کنید و روی آب گشت بزنید یا از کافه‌های پارک ماش برایشان ساندویچ بخرید.