زورق: جشنواره‌ها و رویدادهای هانوفر

هانوفر شهر خوشحالی است که در تمام طول سال جشن‌ها و فستیوال‌های متنوع دارد. این شهر به خاطر نمایشگاه‌های بین‌المللی بزرگش هم معروف است که جزء مهم‌ترین رویدادهای آلمان و اروپا محسوب می‌شوند و هر سال میلیون‌ها بازدید‌کننده دارند.
یکی از پرشورترین و محبوب‌ترین فستیوال‌های آلمان، اکتبرفست است که هر سال به مدت دو هفته در مونیخ و شهرهای دیگر آلمان برگزار می‌شود. بعد از مونیخ، بزرگترین اُکتبر فِست آلمان متعلق به شهر هانوفر است. از سومین شنبه‌ی سپتامبر به مدت دو هفته، هانوفر غرق در‌ آبی و سفید، رنگ پرچم باوارایا می‌شود و اهالی شهر با شور و شوق زیاد جشن سنتی باورایا را برگزار می‌کنند. البته رنگ و بوی ایالت خودشان را هم چاشنی‌اش می‌کنند: رقص‌های کلاسیک ساکسونی، لباس‌های محلی هانوفر، گروه‌های موزیک سنتی و مراسم مخصوص نوشیدن آبجو.
اگر طرفدار موزیک جاز هستید در ماه مه یا ژوئن به هانوفر سفر کنید تا به فستیوال جهانی جاز هانوفر یا انرسیتی سوئینگیگ برسید. هر سال عاشقان موسیقی محبوب جاز و موزیسین‌ها و بندهای جاز از سراسر دنیا در هانوفر دور هم جمع می‌شوند و با کنسرت‌های پرشور شهر را به وجد می‌آورند.

هر سال تابستان، دریاچه‌ی زیبای ماش در هانوفر میزبان جشن بزرگی می‌شود که در آن هانوفری‌ها هرجوری که فکرش را بکنید خوش می‌گذرانند. چندین استیج بزرگ در ساحل دریاچه برپا می‌شود که هر شب در آن‌ها موزیک، رقص و نمایش‌های هنری اجرا می‌شود. روزها هم در بلوار کنار دریاچه موزیک زنده‌ی خیابانی، کارناوال‌ها و نمایش‌های رنگارنگ برای همه‌ی سنین و غرفه‌های غذا و نوشیدنی برپا می‌شود. حدود دو میلیون نفر در این پایکوبی غول‌آسا شرکت می‌کنند و جشنواره‌ی ماشزه را تبدیل به یکی از بزرگترین جشن‌های روباز در شمال آلمان کرده‌اند. این فستیوال از اواخر جولای تا اوایل آگوست برگزار می‌شود و یکی از شادترین جاذبه‌های هانوفر برای بچه‌ها است.

رقابت جهانی آتش بازی هم یکی دیگر از رویدادهای شاد و پرهیجان هانوفر است که هر نمایش آن ممکن است نیم ساعت طول بکشد. این رقابت‌ها طی ماه‌های مه تا ستامبر، ماهی یک شب (در مجموع پنج شب) برگزار می‌شوند و برنده با رای داوران انتخاب می‌شود.
نمایشگاه هانوفر مسه، بزرگترین نمایشگاه فناوری صنعتی است که حدود ۶۰۰۰ شرکت‌کننده و بیشتر از ۲۰۰ هزار بازدیدکننده از سراسر دنیا دارد. هانوفر مسه در ماه آوریل برگزار می‌شود.
نمایشگاه سِبیت از ۱۹۷۰ هر سال اوایل آوریل در هانوفر برپا می‌شود و رهبران دنیای کامپیوتر و غول‌های آی‌تی دنیا در آن شرکت می‌کنند. سبیت بزرگترین نمایشگاه کامپیوتر دنیا و مهم‌ترین رویداد تجاری برای کسب‌و‌کارهای دیجیتال است.