زورق: دیدنی‌های مونترال برای کودک

مونترال بی‌چون‌و‌چرا شهر مناسبی برای بچه‌ها است. شهری که با رودخانه و دریاچه و ساحل، جنگل‌های سبز و پارک‌های وسیع و کوه و تپه کوچکترها را شاد و سرگرم نگه می‌دارد و برای شیطنت و بازی بیشتر سر شوق می‌آورد. به جز طبیعت، موزه‌های سرگرم‌کننده و تئاترهای مخصوص کودک هم بچه‌ها را عاشق این شهر خواهند کرد.

حیوانات معمولا موردعلاقه‌ی همه‌ی بچه‌ها هستند. در مونترال، اولین جایی که باید بچه‌ها را ببرید، بیودُم است. مجموعه‌ای بزرگ در پارک المپیک که هم دهان بچه‌ها را از حیرت باز می‌کند و هم کودک درون شما را به هیجان می‌آورد. چهار اکوسیستم قاره‌ی آمریکا را شبیه‌سازی کرده‌اند تا شما و بچه‌ها میانشان قدم بزنید. هم گونه‌های جانوری و گیاهی هر منطقه را می‌بینید و هم درجه حرارت و سطح رطوبت هوای مختص آن منطقه را حس می‌کنید؛ طوری که انگار واقعا آنجا هستید. بازدید از بیودُم سفری است به جنگل‌های استوایی آمریکا، جنگل‌های افرا در لارنتیان، خلیج سن لوران و سواحل نیمه‌قطبی لابرادور. این مجموعه باغ‌وحش، آکواریوم و باغ‌های گیاه‌شناسی را زیر یک سقف جمع کرده و برای بازدید از آن باید چند ساعتی وقت بگذارید. باغ وحش گرانبی هم گزینه‌ی دیگری برای تماشای حیوانات است. بیش از ۱۰۰۰ جانور از فیل و زرافه تا گوریل و ببر در شرایط خوب نگه‌داری می‌شوند و بچه‌ها می‌توانند به بزغاله‌ها غذا بدهند و در آخر هم شترسواری کنند. در ماه‌های گرم سال، می‌توانید از پارک آبی و وسایل بازی با هزینه‌ی همان بلیت باغ‌وحش استفاده کنید.
مرکز علوم مونترال هم سرگرمی آموزنده‌ی دیگری است که با ابزارهای چندرسانه‌ای، بازی‌های تعاملی و چالش‌های جالب مفاهیم پایه‌ای علم را به بچه‌ها یاد می‌دهد. اگر فرزندتان از حشرات نمی‌ترسد و در مورد زندگیشان کنجکاو است، او را به نمایشگاه حشرات ببرید تا مزرعه‌ی مورچه‌ها، لانه‌ی زنبورها و خیلی چیزهای دیگر را از نزدیک ببیند.

در هوای گرم، سواحل مونترال بهترین جا برای وقت‌گذرانی خانواده‌های بچه‌دار می‌شود. پارک ساحلی ژان دراپو پنج دقیقه از شهر فاصله دارد و بهترین جا برای شنا، توپ‌بازی در ساحل و قایق‌سواری بچه‌ها است. باغ‌های گیاه‌شناسی مونترال با ۳۰ باغ موضوعی مختلف، ۱۰ گلخانه‌ی شگفت‌انگیز و ۲۲هزار گونه گل و گیاه رنگارنگ، سخت‌گیرترین بچه‌ها را هم راضی می‌کند. اگر بین ماه مه تا اکتبر در مونترال بودید، می‌توانید کودکتان را برای قایق‌سواری به کانال تاریخی لاشین ببرید که به طول ۱۴ کیلومتر از بندر قدیم تا دریاچه‌ی سن لوییس کشیده شده.
بچه‌های شیطان و پرهیجان را هم باید به شهربازی لارُند برد که دومین پارک تفریحی بزرگ کانادا است. همه چیز هم دارد: یک ترن هوایی غول‌آسا، ده رولر کوستر، یک چرخ و فلک عظیم و ده‌ها نوع تاب و سواری دیگر که برای بچه‌ها در تمام سنین مناسبند. فراموش نکنید که غذاهای خوشمزه‌ی مونترال، به خصوص بیگل و پوتین، هم می‌توانند بچه‌ها را حسابی سرحال کند.