زورق: محله‌های بروکسل

بروکسل پایتخت بلژیک از ۱۹ منطقه مجزا تشکیل شده که البته شناخت همه آن‌ها برای توریست‌ها لازم نیست. بیشتر دیدنی‌های بروکسل، رستوران‌ها و چیزهای جالب دیگر توی مناطق مرکزی شهر متمرکز شده‌اند. از دل این مناطق شهری، محله‌هایی شکل گرفته‌اند که هر کدام حال و هوا و اتمسفر مخصوص خودشان را دارند. برای اینکه سفرتان به بروکسل آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر باشد، خوب است معروفترین محله‌های بروکسل را بشناسید.

مرکز شهر بروکسل

لوئرتاون یا باس ده لا ویله مرکز شهر قدیم بروکسل است که گرند پلس یا میدان بزرگ بروکسل در قلب آن قرار گرفته. خیابان‌های مشهور و پرطرفدار بروکسل همه اینجا جمع شده‌اند و بیشتر اتفاقات خوب شهر هم همین‌جا می‌افتد. معروف‌ترین محله بروکسل، دو خیابان بوشرز و پتیت بوشرز را در خودش جای داده که پر از رستوران‌های جور وا جورند. علاوه بر دیدنی‌های بروکسل در میدان گرند پلس مثل تالار شهر و تالار اصناف، خانه اپرا و باله هم تو همین محله بروکسل است. از همه هیجان‌انگیزتر خیابان پیاده‌راه نووه است که جان می‌دهد برای یک عصر پر از گردش، تماشا، کافه‌نشینی و خرید در بروکسل. اگر می‌خواهید در قلب بروکسل بمانید و نزدیک جاهای دیدنی، رستوران‌ها و مراکز خرید باشید، همین جا هتل بگیرید. مرکز شهر بروکسل هم هتل‌های متوسط و ارزان دارد و هم هتل‌های لوکس. بعضی از بهترین هتل‌های بروکسل توی همین محله‌اند.

محله‌های دیگر بروکسل

از مرکز شهر که دور می‌شویم، محله‌های بروکسل حال و هوای متفاوتی پیدا می‌کنند. خیابان لوییز یکی از دوست‌داشتنی‌ترین محله‌های بروکسل است که از میدان لوییز تا پارک پردرخت بوی ده لا کامبر کشیده شده. دو طرف این خیابان کلاسیک، پر از رستوران‌ها، کافه‌ها، بارها و مغازه‌های نه چندان گران‌قیمت است.
محله آپر تاون یا هات ده لا ویله در شرق مرکز شهر و نزدیک کاخ دادگستری قرار گرفته و در آن کافه‌های کوچک و دنج، رستوران‌های ارزان و مغازه‌های محلی پیدا می‌کنید. بعضی از جاذبه‌های بروکسل مثل مثل میدان گرند سابلون و موزه هنرهای زیبای بروکسل هم اینجا قرار گرفته‌اند. اگر به سمت جنوب شرق حرکت کنید و بلوار واترلو را رد کنید به محله لوییز می‌رسید. در آپر تاون هم می‌توانید هتل‌های متوسط بروکسل را پیدا کنید.محله اتحادیه اروپا که به آن محله اروپایی هم می‌گویند، منطقه‌ای اداری است که پارلمان اروپا در آن قرار گرفته است. پارک سن‌کوآنتنر چندین موزه تماشایی در خودش جا داده که جزء بهترین دیدنی‌های بروکسل هستند. محله بروپارک در شمال شهر، آرام‌ترین محله بروکسل است که پارک موضوعی مینی یوروپ، آتومیوم، استادیوم فوتبال و پارک آبی در آن قرار گرفته‌اند.