زورق: برنامه سفر به بروکسل

بروکسل در دو روز

روز اول بعد از صبحانه از هتل بیرون بزنید و به مرکز شهر و میدان گرند پلس بیایید تا مهم‌ترین دیدنی‌های بروکسل را ببینید. تالار زیبای شهر یا هتل ده ویله را تماشا کنید، تالار اصناف و بقیه ساختمان‌های میدان را هم ببینید و بین گردش‌هایتان در یکی از کافه‌های کلاسیک میدان قهوه و وافل سفارش دهید. ناهار را در رستوران نووه غذاهای بلژیکی مثل کربوناده فلامانده یا مولس فریتس بخورید. بعداز ظهر به دیدن کلیسای جامع ۸۰۰ ساله سن میشل و سن گودوله بروید که یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های بروکسل است. پایان روز را هم در گالری سن هوبرت بگذرانید که هم زیباترین مرکزخرید بروکسل است و هم یک اثر معماری تاریخی.
صبح روز دوم به دیدن تابلوهای نقاشی بهترین هنرمندان اروپا در موزه هنرهای زیبا بروید. برای ناهار خودتان را به رستوران کلیر فانتین نزدیک میدان سابلون برسانید که فقط ۲۰۰ متر با موزه فاصله دارد؛ رستوران کوچک و دنجی که سریع غذایتان را آماده می‌کند و ساندویچ‌های بیرون‌بر محشری دارد. بعد از کمی استراحت در هتل، به پارک سنکوآنتنر بروید که موزه هنر سلطنتی، موزه تاریخ، موزه اتومبیل و موزه نظامی را در خود جای داده. تماشای این همه دیدنی هم کلی وقت می‌برد و هم خسته‌تان می‌کند. برای شام به رستوران دریایی نوردزی در خیابان سن‌کاترین بروید.

بروکسل در چهار روز

روز سوم به پارلمانتاریوم بروید و کلی چیز جالب در مورد اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا یاد بگیرید. از یکی از دکه‌های آن حوالی وافل یا سیب‌زمینی سرخ‌کرده بگیرید و در پارک لئوپلد که همان نزدیک است بنشینید و نوش جان کنید. برای ناهار می‌توانید به رستوران اوزارمز دو بروکسل، یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های بروکسل بروید و غذاهای بلژیکی بخورید.
صبح روز چهارم بعد از صبحانه به پارک بروکسل بروید و از پیاده‌روی بین آن همه درخت، چمن‌های ترو تازه و منظره‌های چشم‌نواز لذت ببرید. از مجسمه‌ها و حوضچه‌های زیبا چند تا عکس کارت پستالی بگیرید حسابی پارک را بگردید. ناهار را در یکی از رستوران‌های اطراف پارک بخورید و برای عصر بسته به سلیقه‌تان سراغ آتومیوم یا موزه علوم طبیعی بروید. اگر به زندگی گیاهی و جانوری و فسیل دایناسورها علاقه دارید یا دنبال دیدنی‌های بروکسل برای کودک می‌گردید، سراغ موزه بروید، در غیر این صورت، به دیدن سازه جالب و مدرن آتومیوم بروید، در یکی از گوی‌ها قهوه بنوشید و از آن بالا چشم‌اندازهای فوق‌العاده از بروکسل ببینید.

بروکسل در یک هفته

صبح روز پنجم، با کوله‌پشتی و کفش‌های راحت و کمی آب و خوراکی راهی سبزترین جاذبه بروکسل جنگل سونیان شوید. سونیان یکی از مهمترین جنگل‌های بلژیک است که هم کلی امکانات ورزشی برای دوچرخه‌سواری، ماهیگیری و دو دارد و هم کلی گل و گیاه وحشی برای تماشا و هم جاهای دنج و سرسبزی برای پیک‌نیک. عصرتان را در خیابان سنگفرش نووه بگذرانید که مخصوص پیاده‌ها است و جان می‌دهد برای خرید، تماشای ویترین‌ها، لذت بردن از معماری کلاسیک اروپا و خوردن قهوه و وافل حین تماشای مردم. نووه محبوب‌ترین منطقه خرید بروکسل است.
روز ششم اول موزه موسیقی را در ساختمان اولد انگلند ببینید و به صدای سازهای تاریخی مختلف گوش بسپارید؛ بعد سری به موزه هورتا بزنید که خانه سابق معمار معروف بلژیکی ویکتور هورتا است و نمونه بی‌نظیری از سبک آرت نووه محسوب می‌شود. عصر سراغ معروف‌ترین مرکز خرید بروکسل یعنی ولووه بروید و شام را در هم فوکورت متنوعش نوش جان کنید.
روز هفتم اول کلیسای نتردام اگلیسه سابلون را ببینید. از شکلا‌ت‌فروشی پیر مارکولینی شکلات بلژیکی اعلا بخرید. سری به بیسکویت‌های بلژیکی مایسون داندوی بزنید. عصر را هم در خیابان سه کیلومتری لوییز به خرید، گردش، تماشا، کافه‌نشینی و کمی شکم‌چرانی بگذرانید.