زورق: بازارهای محلی بروکسل

بعد از خرید در خیابان‌ها بازارهای محلی بروکسل و پیاده‌راه‌های معروف شهر و زیر پا گذاشتن مرکزخریدهای مدرن، نوبت بازارهای محلی و سنتی بروکسل می‌رسد. گشت و گذار بین اجناس محلی، آشنایی با فروشنده‌های بومی، لذت بردن از طعم یک پنیر دست‌ساز یا یک نوشیدنی روستایی و... چیزهایی است که فقط در یک بازار محلی می‌شود تجربه کرد. پس زنبیل کوچکی بردارید و عاشق بازارهای بروکسل شوید؛ از میوه و سبزیجات و مواد خوراکی تا صنایع دستی و خرت و پرت‌های آنتیک.

بازارهای مواد غذایی بروکسل

بین بازارهای سنتی بروکسل سر زدن به بازار میدی از بایدهای سفر به بروکسل است؛ اینجا بزرگترین بازار محلی بلژیک و سومین در کل اروپا است. هر یکشنبه از ۶ صبح تا ۲ بعدازظهر حدود ۵۰۰ فروشنده خوراکی‌های تر و تازه‌شان را با تنوع باورنکردنی برای فروش می‌چینند. از چهارگوشه دنیا چیزهای خوشمزه و خوش آب و رنگی پیدا می‌کنید: ادویه‌های آفریقایی، چاشنی‌های مدیترانه‌ای، اسنک‌های اسپانیایی، پن‌کیک‌های مراکشی و نوشیدنی‌های گرم و سرد. آتلیه تانور هم بازار دیگری است که از چهارشنبه تا یکشنبه میوه، سبزیجات، گوشت و لبنیات ارگانیک می‌فروشد. بعدازظهر پنجشنبه می‌توانید سراغ خیابان اِپرویرز بروید که در آن بازار مواد غذایی برای کسانی برپا است که می‌خواهند در فضای باز چیزی بخورند یا بنوشند. این بازار تا ۹ شب باز است. پنجشنبه‌ها ساعت ۳ تا ۹ شب جلوی کلیسای سابلون هم بازار خوشمزه دیگری برپا می‌شود که پاتوق محلی‌ها است و غذاهایش حرف ندارد.
برای خرید شکلات که هیجان‌اتگیزترین سوغاتی بروکسل است، انتخاب‌های زیادی دارید که معروف‌ترینشان پیر مارکولینی که شکلات‌ساز قدیمی بلژیکی است. شکلات‌فروشی‌های ماری، پلانته و الیزابت هم گزینه‌های عالی برای خرید مرغوب‌ترین شکلات‌های بلژیکی هستند. پیشنهاد می‌کنیم سراغ بیسکویت‌های بی‌نظیر مایسون داندوی هم بروید. بهترین کیفیت اسپکولوس، بیسکویت سنتی بلژیک را می‌توانید در مایسون داندوی بچشید و چند بسته هم توی چمدانتان بگذارید. مغازه‌های شکلات‌فروشی یکی از سرگرمی‌های هیجان‌انگیز برای بچه‌ها در بروکسل هم هستند.

بازارهای تخصصی بروکسل

دوشنبه‌ها، چهارشنبه‌ها و جمعه‌ها در گرند پلس بازار گل و گیاه برپا می‌شود که از ۸ صبح تا ۲ بعدازظهر ادامه دارد و از مهمترین بازارهای بروکسل است. یکشنبه‌ها هم در بلوار میدی بازار کوچک دوچرخه‌های دست دوم به راه می‌افتد که دیدنیش خالی از لطف نیست. یکشنبه اول هر ماه می‌توانید سراغ بازار وینتج بروکسل بروید. این بازار یکشنبه‌ها برپا می‌شود و پر از لباس‌های وینتج از طراحان بومی و جوان است. دکه‌های اینجا هم نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های خوبی برای صبحانه دارند. اگر اهل کلکسیون هستید در محله سابلون بازار آنتیک و کتاب‌های دست دوم برپا می‌شود. پنجشنبه‌ها تا یکشنبه‌ها هم می‌توانید از بازار صنعتگران در آگورا سوغاتی بخرید. بازارهای محلی بروکسل پر از تجربه‌های خوشرنگ و از لذت‌های به یادماندنی سفر به این شهرند.