زورق: محله‌های دبی

دبی را یک رودخانه یا همان خور دبی به دو بخش دیره و بر تقسیم می‌کند. دیره، قسمت شمالی شهر است که بخش بازاری و سنتی محسوب می‌شود و بر دبی، در جنوب است و امیران دبی از آن شهری مدرن با برج‌ها و ساختمان‌های عظیم تجاری ساخته‌اند.
محله‌های مهم دبی عبارتند از:


محله جمیرا دبی

محله‌ای است ساحلی با ساکنین متفاوت از فیلیپین و پاکستان گرفته تا اروپا. این محله به خاطر دسترسی آسانش به ساحل و ویلاهای زیبایی که دارد، بیشتر مورد علاقه‌ اروپایی‌هاست. ساحل جمیرا، ویلاهای اقامتی جمیرا و مسجد جمیرا مهم‌ترین جاذبه‌های این محله هستند.


محله بر دبی

محله‌ای تاریخی بین جمیرا و خور دبی. جاذبه‌های این محله رستوران‌های شناور روی آب و بازارهای سنتی آن هستند.


محله السطوه دبی

محله‌ای است که ساکنین آن بیشتر هندی هستند و پر است از مغازه‌ها، سوپرمارکت‌ها و رستوران‌های هندی. بیشتر گردشگران برای خرید پارچه و طلا به این محله می‌آیند و مهم‌ترین مقصد شما در این محل، بازار طلای آن است.


محله جبل علی دبی

این محله در ابتدا روستایی کوچک بود ولی بعد با ساخته شدن بندر جبل علی (بزرگترین بندر دست‌ساز دنیا) به سرعت توسعه یافت و به اصلی‌ترین محله‌ مسکونی و صنعتی دبی تبدیل شد. مرکز خرید ابن بطوطه در این محله قرار دارد.


محله دبی مارینا

این محله‌ بسیار مدرن در همسایگی محله جبل علی قرار دارد و پر است از آسمان‌خراش‌های بزرگ. مسیر پیاده‌روی ساحلی جمیرا در این محل است و یکی از مراکز اصلی تجمع و سکونت غربی‌ها در دبی است. پارک آبی وایلد وادی هم در کنار این محله است.


محله کرامه دبی

محله‌ای اداری مسکونی که بیشتر به خاطر رستوران‌های ارزان و ارزان‌فروشی‌هایش معروف است.


محله دیره دبی

مرکز قدیمی و سنتی مالی دبی که امروزه در کنار بازارهای سنتی‌اش تبدیل به یک مرکز شلوغ اداری شده است.


محله میردیف دبی

محله‌ای اداری-مسکونی درست در کنار فرودگاه بین‌المللی دبی که نسبتا جدید الاحداث است و مهم‌ترین جاذبه‌اش مرکز خرید میردیف است.

محله بستکیه دبی

محله‌ای که بافت قدیمی‌اش را در کنار گالری‌های مدرن حفظ کرده، یکی از مراکز فرهنگی دبی به شمار می‌آید و چندین کافه و بازارچه‌ سنتی زیبا دارد که زیباترینشان، کافه‌ هنر بستا است.


محله الممزر دبی

محله‌ای است در بخش دیره و در کنار سواحل خلیج فارس که پارک ساحلی آن با امکانات شنا و جت اسکی عده زیادی از گردشگران را به این محله می‌کشاند.