زورق: آداب و رسوم در دبی

دبی، شهر مسلمان نشین

امروزه همه چیز در دبی شیک و مدرن به نظر می‌رسد، با این‌حال هنوز هم نشانه‌هایی از فرهنگ و سنت عربی و اسلامی در شهر دیده می‌شود. هر روز پنج بار صدای اذان از مناره‌های بلند مساجد پخش می‌شود و مردم مسلمان برای نماز خواندن به مسجد می‌روند.

تعطیلات آخر هفته در دبی

تعطیلات آخر هفته در دبی جمعه و شنبه است تا هم مسلمانان دبی، مثل همه مسلمان‌ها، روز جمعه را تعطیل باشند و هم روز شنبه با تعطیلات در کشورهای غربی هماهنگ باشد.

مهاجران در دبی

در حال حاضر ترکیب جمعیتی دبی به شدت تغییر کرده و متولدین دبی سهم کمی از جمعیت دارند. بیشتر از دو سوم ساکنین دبی مهاجرند که بیشترشان هندی، ایرانی و پاکستانی هستند.

تعطیلات رسمی دبی

بر خلاف ایران تعداد تعطیلات رسمی در دبی خیلی کم است؛ مهم‌ترین تعطیلات در دبی روزعید فطر و روز ملی امارات (سالگرد شکل‌گیری امارات) است . علاوه بر این تعطیلات، جشنواره خرید دبی که هرسال از دوم ژانویه (دی و بهمن) شروع می‌شود و جشنواره سورپرایزهای تابستانی دبی که از دوم ماه آگوست (مرداد و شهریور) شروع می‌شود و هر دوی آن‌ها یک ماه ادامه دارند، تعطیل هستند و عده زیادی از گردشگران را در سرتاسر دنیا به دبی می‌کشاند. در تمام مدت این جشنواره‌ها، مراکز خرید تخفیف‌های خوبی روی اجناس مختلف به مشتریان می‌دهند.

لباس‌های محلی دبی

مردان و زنان بومی دبی از لباس محلی از جنس کتان یا پشم به نام کاندورا یا دشداشه و عبایه (چادر عربی) استفاده می‌کنند که تمام بدنشان را می‌پوشاند. با این حال، حجاب در دبی اجباری نیست و انواع پوشش‌ها در این شهر دیده می‌شود.