زورق: آداب و رسوم در بارسلونا

نژاد و فرهنگ کاتالونیا با جاهای دیگر اسپانیا متفاوت است. زبان رسمی بارسلونا کاتالان و اسپانیایی است که دو زبان متفاوت و مستقل‌اند.بیشتر تابلوهای شهر به زبان کاتالان نوشته شده اما با کمی آشنایی با اسپانیایی هم می‌توانید از آن‌ها سر دربیاورید. اغلب مردم بارسلونا به هر دو زبان مسلطند.

اهالی بارسلون، مثل بیشتر مردم جنوب اروپا، آرام‌تر و آسان‌گیرتر از شمالی‌ها هستند. راحت‌تر احساساتشان را نشان می‌دهند، در مورد مسائل روزمره مثل دیر رسیدن به سر کار استرس ندارند، اهل خوشگذرانی هستند و در کل خیلی زندگی را سخت و جدی نمی‌گیرند. کاتالان‌ها صبح خیلی زود بیدار نمی‌شوند و اهل چرت بعد‌از‌ظهر و شام دیروقت هستند. قبل از ۹ صبح خیابان‌ها خلوتند؛ خیلی از مغازه‌ها بین ۳ تا ۵ بعدازظهر تعطیل می‌کنند و رستوران‌ها هم زودتر از ۸ شب شام سرو نمی‌کنند. برای لذت بردن از جذابیت‌های بارسلونا سعی کنید با این سبک زندگی هماهنگ شوید.

در بارسلونا همان خونگرمی معروف اسپانیایی را تجربه خواهید کرد. مردم با مهربانی به سوالتان جواب می‌دهند.گارسن‌ها معمولا خوشرو و باحوصله هستند و انتظار انعام هم ندارند. به کودکتان هم خوش خواهد گذشت چون بر خلاف شهرهای دیگر اروپا، بودن بچه‌ها در رستوران‌ها و جاهای دیگر شهر در هر ساعت شبانه‌روز بسیار عادی ‌است.

تجربه جالب دیگر تماشای سالمندان خوشحالی است که یکشنبه‌ها در میدان بزرگ کاتالونیا رقص ملی کاتالان اجرا می‌کنند.