زورق: رفت و آمد در آتن

به لطف برگزاری المپیک در ده سال گذشته، سیستم حمل‌و‌نقل شهری آتن پیشرفت خوبی داشته و همه نوع وسیله نقلیه عمومی با استاندارد بالا در اختیارتان است. متروی آتن سه خط دارد که اولین خط آن یکی از قدیمی‌ترین مترو‌های دنیاست. متروی آتن تمیز، سریع و راحت است و دسترسی خوبی به همه جای شهر دارد. تمام ایستگاه‌ها برای رسیدن به سطح شهر آسانسور دارند.

اتوبوس‌های آتن

از ۷ صبح تا ۱۲ شب کار می‌کنند و در اغلب خیابان‌های شهر دسترسی راحتی دارند. اگر از فرودگاه با اتوبوس به مرکز شهر آمدید، فراموش نکنید بلیتی را که خریده‌اید، تا ۲۴ ساعت می‌توانید برای دیگر وسایل نقلیه‌ عمومی استفاده کنید.

تراموا در آتن

وسیله خوب، ارزان و مفرحی برای گشت و گذار در شهر است. آتن پنج خط تراموا دارد که سه خط آن مخصوص سواحل شهر است و دو خط دیگر از میدان سینتاگما به جاهای مختلف شهر می‌روند.


با خرید یک بلیط واحد از تمامی وسایل حمل و نقل عمومی شهر شامل مترو، اتوبوس، تراموا و... استفاده کنید. این بلیط نود دقیقه اعتبار دارد. البته بلیط‌های یک‌روزه و هفتگی هم هست که برای مدیریت هزینه‌ها مناسبند.

تاکسی‌های آتنی

برای رفتن به گوشه‌و‌کنار شهر، تاکسی هم می‌توانید سوار شوید. تاکسی‌ها در شهر آتن همگی تاکسی‌متر دارند و کرایه هم بر اساس تاکسی‌متر محاسبه می‌شود اما گاهی هم مجبورید که پیش از سوار شدن قیمت را با راننده طی کنید. اگر دیدید که چند مسافر سوار یک تاکسی می‌شوند تعجب نکنید، این شیوه در بین رانندگان یونانی مرسوم است.

قطار‌برقی در آتن

قطار‌برقی میزبان مسافران بیشتری می‌شود؛ آن هم به خاطر تماشای مناظر زیبای اطراف ساحل و رستوران‌ها و کافه‌هایی‌ست که قطار برقی از کنارشان می گذرد. این قطارها روزهای عادی از ساعت ۵:۳۰ صبح تا ۱ بامداد کار می‌کنند و آخر هفته‌ها هم تا ساعت ۲:۳۰ بامداد در خدمت مسافران هستند.