زورق: پراگ در چند روز

پراگ در دو روز

سر صبح به پل چارلز بروید و روی آن حسابی قدم بزنید. حدود ساعت ده صبح و قبل از ساعت شلوغی، به دیدن قلعه‌ی پراگ بروید. ناهار را در رستوران «U Pinkasů» سفارش دهید و بعد از صرف غذا، از موزه‌ی شهر پراگ دیدن کنید. بعدازظهرتان را با شنیدن موسیقی کلاسیک در کلیسای سنت نیکلاس سپری کنید و برای شام، به رستوران «Hergetova Cihelna» بروید. روز دوم خود را با بازدید ازعمارت شهرداری و ساعت نجومی آغاز کنید، سپس به محله‌ی «Josefov» بروید و از موزه‌ی یهودی‌ها دیدن کنید. بعد از صرف ناهار در رستوران Hot می‌توانید در میدان شهر قدیم قدم بزنید و بعد از تاریک شدن هوا، به یکی از کافه‌های بی‌شمار این محله بروید.


پراگ در چهار روز

روز سوم را با بازدید از منطقه‌ی ویشهراد بگذرانید. دم غروب به سمت ساحل بروید، یک قایق کرایه کنید و غروب آفتاب را از روی آب تماشا کنید. روز سوم سفرتان را با شامی در رستوران شیک «V Zátiší fi» به پایان برسانید.
صبح روز چهارم به تماشای موزه‌ی هنرهای تزیینی بروید و پس از آن، از نمایشگاه هنر بوهمیایی قرون وسطی در صومعه‌ی سنت اگنس دیدن کنید. بعد از ناهار، به موزه‌ی کمونیسم بروید و شام را در رستوران «Kampa Park» سفارش دهید و علاوه بر غذا، از چشم‌انداز زیبای رودخانه و پل چارلز هم لذت ببرید.


پراگ در هفت روز

روز پنجم سفر به پراگ در طبیعت بگذرانید. پارک‌های «Wallenstein»،«Kampa» و البته «Palace gardens» که پایین قلعه‌ی پراگ واقع شده، هر کدام زیبای خاص خود را دارند. در روز ششم به ژیژکوف (Žižkov) بروید و از مقبره‌ی فرانتس کافکای نویسنده و «Jan Palach»، دانشجوی دانشگاه چارلز که در اعتراض به اشغال چکسلواکی توسط شوروی در سال ١٩٦٨ در مقابل چشم مردم خودسوزی کرد، بازدید کنید. برج تلویزیون و قبرستان کوچک یهودیان هم در همین منطقه قرار دارد. ناهار را در کافه‌ای صرف کنید و بعد از آن، از تپه‌ی ژیژکوف بالا بروید و از مجسمه یان ژیژکا دیدن کنید. برای در کردن خستگی سفر و تجدید قوا برای برگشتن به خانه، هیچ‌چیز بهتر و هیجان‌انگیزتر از یک پیک‌نیک در آخرین روز بر تپه‌ی پترین و تماشای دیدنی‌های آن نیست.