زورق: خرید در پراگ

دور و بر میدان «وَکلَوَک» (Václavák) در شهر جدید، پر است از مغازه‌های کوچک و بزرگی که جان می‌دهند برای خرید سوغاتی. در این مغازه‌ها همه چیز پیدا می‌شود. اگر نخواهیم بگوییم از شیر مرغ تا جان آدمیزاد، باید بگوییم از مراکز موسیقی گرفته تا کتاب‌فروشی‌های بزرگ و پر و پیمان و مجسمه‌فروشی و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید. پاساژ «Lucerna» در همین منطقه، پر از مغازه‌های با ویترین‌های دیدنی است که هوش از سر آدم –و پول از جیب آدم- می‌ربایند. بسیاری از فروشگاه‌های معروف پراگ از جمله «Napříkopé» و «Nároudnítřída» در خیابان‌های پایین میدان وکلوک واقع شده‌اند.

در خیابان‌های دور و بر شهر قدیم هم سوغاتی‌فروشی زیاد پیدا می‌شود. کریستال‌های بوهمیا، لباس‌های تیم‌های فوتبال، عروسک‌های روسی و تی‌شرت‌های چک در خیابان‌های عریضی که بین میدان اصلی شهر قدیم و پل چارلز قرار دارند، فت و فراوان پیدا می‌شود. در خیابان پرزرق و برق پاریس (Pařížská) در همین منطقه هم برندهای معروفی مثل دیور، باس و... شعبه دارند. در منطقه‌ی «Zličin» واقع در حاشیه غربی شهر هم مرکزخریدهای بزرگی مثل Ikea و Tesco واقع شده‌اند.

پراگ، مرکزخریدهای لوکس و بزرگ فراوان دارد. خیابان «Na Prikope» که بر اساس قیمت محصولات مغازه‌ها، هیجدهمین خیابان گران دنیا محسوب می‌شود، دو پاساژ بزرگ دارد که پر از مغازه‌های جور واجورند.
در ماه دسامبر به مناسبت کریسمس در تمام میدان‌های شهر بازارهای کریسمس بر پا می‌شود. انواع صنایع دستی، کارهای هنری و البته غذاها و نوشیدنی‌های خوش رنگ و بو در این بازارها فراوان پیدا می‌شوند و قیمت‌های مناسب، به شما امکان خرید بهتری را می‌دهد.