زورق: دیدنی‌های باکو برای کودک


باکو برای توریست‌های کوچک هم سهم خوبی کنار گذاشته و اگر قرار است سفری با کودک به باکو داشته باشید، می‌توانید مطمئن باشید که حوصله‌شان اصلا سر نمی‌رود. باکو از آن شهرهای اروپایی بزرگ نیست که گوشه گوشه‌اش هیجان و سرگرمی باشد. اما دیدنی‌های باکو برای کودک کم هم نیستند و خیلی‌ کارهای لذت‌بخش می‌شود توی این شهر همراه بچه‌ها انجام داد.

بازی و گشت و گذار در باکو

اولین دیدنی باکو برای کودک همان بلوار باکو در امتداد ساحل است؛ جایی پر از گل‌ها و درخت‌های جورواجور که عصرها بچه‌ها را حسابی سرحال می‌آورد و فضای امن و خوبی برای قدم زدن و بازی و شیطنت است. تماشای فواره‌های میدان فانتین هم به خصوص شب‌ها بهترین دیدنی باکو برای کودکان است. توی همین میدان فانتین یک مرکز تفریحی به نام زیگ زاگ زون برای کودک و نوجوان هست که وسایل بازی متنوع، انواع گیم و بازی‌های کامپیوتری و کلی هم غذا و دسرهای جورواجور دارد. زیگ زاگ زون درست طبقه بالای رستوران مک دونالد است.
هپی لند در مرکز خرید پارک بلوار هم یکی از دیدنی‌های باکو برای کودک است. اینجا از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است و وسایل بازی متنوعی برای رده‌های سنی مختلف دارد. مرکز خرید ۲۸ مال هم شهر بازی خوبی برای بچه‌‌ها دارد که تا ۱۰ شب باز است و همه چیز هم دارد: زمین بازی کودک، سینمای ۶ بعدی، مرک تفریحی کودک، بولینگ کودک، کافه کودکان و مغازه اسباب‌بازی فروشی. این مرکز خرید نزدیک ایستگاه قطار مرکزی باکو است.


سرگرمی و خوش‌گذرانی در باکو

تابستان‌ها، بهترین دیدنی باکو برای کودک پارک آبی یا آکوا پارک است. چند استخر شنای بزرگ و مجهز و کلی وسیله بازی و سرسره‌های جذاب دارند که ساعت‌ها شما و بچه‌ها را سرگرم آب‌بازی می‌کنند. حتی یک استخر مخصوص برای بچه‌های زیر شش سال هم دارند. آکوا پارک در خیابان رشید بهبودف قرار گرفته و از ۷ صبح تا ۱۰ شب باز است.
سیرک باکو هم می‌تواند سفر با کودک به باکو را دلچسب‌تر کند. کلی داستان و هیجان و ماجرای خنده‌دار اینجا انتظار بچه‌ها را می‌کشد. بچه‌ها وارد دنیای جادو و شعبده‌بازی می‌شوند و هنرمندان، کمدین‌ها، آکروبات‌بازها و دلقک‌ها را از نزدیک می‌بینند. هرکدام از اجراهای سیرک باکو حدود ۲۰۰۰ نفر تماشاچی دارند. شهربازی کوالا پارک هم یکی از جالب‌ترین دیدنی‌های باکو برای کودک است که به خصوص بچه‌های کوچکتر خیلی دوستش خواهند داشت. تشک‌های بادی، چرخ‌و‌فلک‌های رنگارنگ، سرسره‌های مارپیچ، تاب‌های بلند و کلی بازی و تفریح خانوادگی دیگر که برای گذراندن یک نصف روز شاد همراه کودکان در باکو عالی‌اند.
برای بچه‌های بزرگتر و نوجوان‌ها جاذبه‌های دیدنی باکو هم می‌تواند جالب باشد. برج دختر، قصر شیروان شاه و پرسه زدن در شهر قدیم در یک عصر خنک شما و بچه‌ها را سر شوق می‌آورد.